Duboko dišite 7 savjeta za početnike u meditiranju

Ovi savjeti mogu vam pomoći da prebrodite stresne periode, pronađete unutrašnji mir i uspostavite čvršću povezanost tijela i uma.

 

Umor, zaboravljivost, nejasno razmišljanje... sve to nije samo dio procesa starenja nego je riječ i o simptomima stresa i tjeskobe.

Tome može pridonijeti niz faktora, no ponekad je za ublažavanje stresa dovoljno promijeniti stil života.

Mnogi liječnici za očuvanje zdravlja mozga u trećoj dobi preporučuju meditaciju, naročito za osobe koje imaju intenzivne napadaje tjeskobe.

 

1. MEDITIRAJTE SVAKI DAN U ISTO VRIJEME

Od oslobađanja od neke navike teže može biti jedino usvajanje nove navike. Lako je reći da ćete svaki dan meditirati, no u svakodnevnom životu, kad se nakupe neke obaveze, meditacija će sigurno biti među prvim stvarima koje će otpasti.

Najbolji način da uklopite meditaciju u svoju dnevnu shemu jest da je prakticirate u isto vrijeme svaki dan kao dio neke već uhodane rutine. Na primjer, možete meditirati svaki dan nakon pranja zuba i prije prve jutarnje kave ili navečer nakon tuširanja i prije odlaska na spavanje.

 

2. POČNITE TAKO DA SJEDITE DVIJE MINUTE

U početku vam se opuštanje u potpunoj tišini može činiti vrlo lakim zadatkom, no mogli biste se iznenaditi koliko može biti teško isprazniti um i usredotočiti se na svoju nutrinu. Najbolji način da započnete s meditacijom jest da počnete s kratkim seansama od samo dvije minute dnevno te da ih postupno produljujete.

 

3. MORA VAM BITI UDOBNO

Prije nego što počnete meditirati, odjenite udobnu odjeću te sjednite ili legnite negdje gdje vas ništa neće ometati. Meditirati možete na jastučiću za jogu, na kauču ili na stolici.

 

4. BROJITE UDAHE

Počnite tako da brojite svoje udisaje. Duboko udišite i zatim polako izdišite. Sa svakim izdisajem završava se ciklus. Nabrojite do 10 i zatim počnite novi ciklus. Kako se budete sve više usredotočivali na svoje disanje, počet ćete se osjećati smirenije. Nastavite brojati svoje udisaje sve dok ne osjetite kako vas ispunjava zadovoljstvo.

 

5. NE DOPUŠTAJTE MISLIMA DA LUTAJU

Kad počnete meditirati, prirodno je da će vam misli i dalje lutati. Možda ćete razmišljati o popisu stvari koje morate obaviti, o nekom važnom događaju koji je pred vama ili o nečem što se dogodilo u prošlosti, no to je sve prirodno. Pokušajte se vratiti u sadašnji trenutak tako da pažnju opet usmjerite na disanje i brojenje ciklusa. Možda će vam to biti lakše ako zatvorite oči.

Foto: iStock Ako vam je neugodno sjediti, možete leći na leđa.
 

6. IZBJEGAVAJTE NEGATIVNE MISLI

Kad vam misli počnu lutati, možda ćete se i ne htijući usredotočiti na nešto negativno ili ćete biti frustrirani zato što vam misli lutaju jer ćete smatrati da to vašu meditaciju čini neučinkovitom. Počnete li upadati u taj negativni tijek misli, nasmiješite se i ponovno se usredotočite samo na svoje disanje.

 

7. USREDOTOČITE SE NA POZITIVNE TVRDNJE

Neke osobe vole započeti i prakticirati meditaciju uz pomoć mantre, poput izjava "Zahvalan sam za ovaj dan", "Ja sam čvrst", "Zahvalan sam na svojoj obitelji" i slično.

Takvi pozitivni osjećaji mogu pomoći da se dovedete u odgovarajuće mentalno stanje te da smirenost zadržite i tijekom ostatka dana. Imajte na umu da je meditacija važna za vaše zdravlje, a da je mentalno zdravlje važan dio općeg zdravlja.

 

Facebook komentari