Neka sve frca Biti poletan svaki dan i nije tako teško, no kakve veze srce ima s tim

Koliko ima dnevnih obaveza na vašem popisu? Poprilično, vjerojatno. Vrlo često ne uspijevamo izdržati takav pritisak ni fizički, ni psihički, ali usvajanjem nekih dobrih savjeta možemo povećati razinu energije.

 

 

Suvremeni način života pritišće nas sa svih strana svojom brzinom, pritiscima, obavezama, rokovima, bukom... Da bismo sve to uspjeli izdržati i još pritom imali uspjeha privatno i poslovno, gotovo da bi nam trebao kakav čarobni napitak. No, budući da takvo što još nisu izumili, moramo nalaziti drugačije načine da se energiziramo. Sve počiva na balansiranoj prehrani, ugađanju tjelesnim potrebama i smirenosti.

 

Ne preskačite doručak

Kad se probudite, vaše tijelo nije unosilo hranu 12-ak sati i mozak je spreman za ponovno "punjenje". Jutro je, dakle, dio dana u kojem je organizmu potrebna energija koja je odmah spremna za korištenje pa, želite li cijelog dana prštati od snage i elana, nemojte preskakati taj ključan obrok. Prednost dajte ugljikohidratima, mlijeku i jogurtu te svježem voću koje organizmu daje energiju u obliku fruktoze i bogato je vitaminima i mineralnim solima.

 

'Gorivo' za jutarnju tjelovježbu

Ako ste jutarnji vježbač i primijetili ste da se zimi brže umarate tijekom trčanja i vježbanja, možda je razlog u nedovoljno "jakoj" hrani. Lagani toast sendvič neće vam pružiti dovoljno energije i za vježbanje i za postizanje topline. Preporučuje se uzeti dobar obrok ugljikohidrata u kombinaciji s proteinima. Odličan izbor mogu biti zobena kaša i banana.

 

Suho voće uvijek pri ruci

Suho voće i orašasti plodovi oblik su višestruko koncentrirane energije, pa bi ga trebalo uvijek imati uza sebe kako biste, kad god osjetite da vam padaju snaga, izdržljivost i energija, mogli gricnuti nekoliko komada. Suho voće probavlja se znatno dulje nego svježe, što znači da se i energija puno dulje oslobađa, a upravo je to i poželjno, pogotovo ako ste tijekom cijelog dana izloženi pojačanim fizičkim i psihičkim naporima.

 

Kozmetika s metvicom i kaduljom

Poznato je da metvica osvježava i daje vitalnost, dok je kadulja idealan izbor za zreliju kožu kojoj je potreban novi energetski poticaj. Stoga, u odabiru kozmetičkih preparata prednost dajte revitalizirajućim kremama i njegujućim losionima koji sadrže ekstrakte energetskih biljaka.

Foto: iStock Baš kao doručak i vježbanje, potrebno nam je i puno danjeg svjetla.
 

Pod hladan tuš

Ne možete se razbuditi? Energiju će vam u trenutku podići hladan tuš. Umjesto sporog i dugog razbuđivanja pod mlazom tople vode probajte s brzodjelujućim tretmanom - naizmjeničnim tuširanjem toplom i hladnom vodom. Potaknut će se cirkulacija, srce će jače zakucati i vrlo brzo ćete se pokrenuti i biti puni energije. Za dodatni efekt brzo istrljajte kožu tijela grubom rukavicom za masažu kako biste potaknuli cirkulaciju.

 

Željezo - izvor energije

Održavajte pravilnu razinu željeza u organizmu jer je ovaj mineral zaštitnik i podizač energije. Dnevna potreba za željezom je oko 18 miligrama, a odličan izvor željeza su leća, slanutak, sušeno voće, soja, sjemenke, sezam, lisnato povrće, cikla, zobene pahuljice, integralna riža i integralno pšenično brašno.

 

Tamna čokolada za dobro raspoloženje

Ako vam tijekom dana ponestane energije, pojedite nekoliko kockica čokolade, ali važno je znati da mora biti tamna. Što je čokolada tamnija, bogatija je kakaom koji sadrži nutrijente što popravljaju dotok krvi u mozak i tako podižu energiju i raspoloženje.

 

Pravilno disanje

Koncentrirano dišite duboko cijelim trbuhom, srednjim dijelom prsnog koša i zatim njegovim gornjim dijelom. Udisanjem što veće količine zraka tijekom nekoliko minuta izvođenja ove vježbe, tijelo će se napuniti kisikom, a time i većom količinom energije.

Pokušajte ovu vježbu disanja - izdišite zrak i uvlačite trbuh sve dok vam ne ostane ni malo zraka za izdisanje. Onda opustite trbuh i udišite tako da osjećate kako se "punite zrakom". Ponovite deset puta svakog jutra.

Foto: iStock Dobar san i redoviti odlazak na počinak puno znače za naš organizam.
 

Energetska kupka s ružmarinom

Ova kupka je idealna za razbuđivanje i "punjenje baterija" prije početka napornog radnog dana ili pak navečer, prije važnog izlaska. Otkinite iglice s pet do šest grančica ružmarina, stavite ih u litru vode, zakuhajte te, kad zavrije, kuhajte još jednu minutu. Vodu s ružmarinom ulijte u kadu, zatim dodajte dvije čajne žličice cimeta u prahu. Kao zamjena za svježi ružmarin može vam poslužiti 15 kapi esencijalnog ulja ružmarina.

 

Smijeh ispunjava energijom

Smijeh djeluje poput eliksira koji ispunjava energijom i oslobađa napetosti. Osim toga, kod smijanja dolazi do obilnog lučenja beta-endorfina iz prsne žlijezde, a taj hormon stvara osjećaj ugode i ispunjava osjećajem snage i vitalnosti. I što je najvažnije, smijeh je zarazna pozitivna energija jer vedre osobe upravo smijehom svoje dobro raspoloženje i pozitivnu energiju prenose na druge.

 

Izađite na dnevno svjetlo

Duži boravak na svježem zraku pozitivno utječe na zdravlje, uklanja umor i tijelo puni energijom. Dani su sve kraći i hladniji, no nikako ne izbjegavajte boravak na otvorenom jer dnevna svjetlost pozitivno utječe na cijeli organizam.

 

Vježbajte prema tipu tjelesne građe

Neki ljudi prirodno su snažniji od drugih, neki brže razvijaju mišiće, drugi se lakše udebljaju. To ovisi o tipu tjelesne građe čovjeka. Temeljno se ljudi prema tjelesnoj građi dijele na ektomorfe, endomorfe i mezomorfe. Ektomorfi su prirodno mršavi ljudi, endomorfi su snažniji, ali s više masnoća, dok su mezomorfi prirodno lijepo građeni s jakim mišićima. Mezomorfi su, naravno, najrjeđi. Ektomorfima je najbolje raditi vježbe snage kako bi povećali mišićnu masu, endomorfi bi se trebali koncentrirati na aerobne i kardiovaskularne vježbe, dok se mezomorfima preporučuje neki uravnotežen plan vježbanja.

 

Dovoljno spavajte

Neka vaša spavaća soba postane mirna i sređena zona, bez žurbe i zbrke! Razbacana i zgužvana odjeća može vas činiti nervoznima, pa sobu držite što urednijom. Investirajte u dobar krevet - u krajnjem slučaju, trećinu života provodite u krevetu.

 

Anti-age učinak vježbanja

Redovita tjelesna aktivnost ima anti-age učinak na staničnoj razini, pokazali su rezultati istraživanja objavljeni u Journal of the American Heart Association. Redovita i dugotrajna vježba, naime, prevenira skraćivanje telomera, zapisa na krajevima kromosoma. Telomeri se skraćuju pri svakoj replikaciji kromosoma, tj. obnovi stanice, a to je skraćivanje zapravo starenje. Kad se telomeri potroše, stanica umire. Znanstvenici su mjerili dužinu telomera u uzorcima krvi dvije skupine sportaša (od 20 i od 50 godina) i dvije grupe zdravih nepušača, neredovitih vježbača. Sportaši su zdravstveno bili superiorniji - imali su nižu frekvenciju srca i krvni tlak, bolji indeks tjelesne mase i bolju razinu kolesterola, a gubitak dužine telomera kod starijih sportaša bio je manji nego kod njihovih vršnjaka koji ne vježbaju. Dakle, tenisice na noge i trk van!

 

Razvedrite se bojama

Zaboravite na to koliko je crna boja elegantna, mistična i slično. Odjenite se u spektar vedrih boja, to se izravno odražava na vaše raspoloženje. Pokušajte s crvenom kako biste promovirali energiju ili izaberite narančastu kao simbol sreće i zadovoljstva.

 

Nasmiješite se

Način na koji se ponašate odražava se na ono što osjećate iznutra. Osmijeh i dobro raspoloženje definitivno su najbolji način za dotok pozitivne energije.


Dobrobiti za srce

Preduvjet za postizanje snage i izdržljivosti je zdravo srce. A da bi srce bilo i ostalo zdravo, morate se pobrinuti za njegovu dobrobit.

Foto: iStock Vrlo je važno i što jedete - birajte neprerađenu hranu, najbolje mediteransku prehranu.

• Zaspite prije ponoći

Nekvalitetan i prekratak san vrlo često može rezultirati visokim krvnim tlakom koji je, nažalost, sve prisutniji među mlađom populacijom. Stručnjaci preporučuju sedam do osam sati sna dnevno. Najkvalitetniji je san koji se odvija tijekom noći, što znači da biste trebali otići spavati oko 22 ili 23 sata.

• Jedite mediteranski

Istraživanja pokazuju da bi oko 30 posto srčanih i moždanih udara moglo biti spriječeno kod osoba s visokim rizikom ako slijede mediteranski način prehrane. Dakle, prehranu bazirajte na obrocima s maslinovim uljem, orašastim plodovima, mahunarkama, ribi, voću i povrću. Nastojte jesti više cjelovitih žitarica, voće i povrće te barem dvaput tjedno masniju ribu (losos, tuna, srdele, skuša, pastva...).

• Pripazite na unos soli

I ako volite slane okuse, trebali biste izbjegavati sol. Naše tijelo neutralizira unos natrija tako da u krv otpušta više vode. To dovodi do ozbiljnog opterećenja srca i to u vrlo kratkom vremenu. Radite li to često, ozbiljno riskirate zdravlje srca.

• Uz večeru vino

Poznato je da je vino u umjerenim količinama zdravo za srce, a stručnjaci kažu da se najbolje počastiti čašom vina tijekom večere. Naglašavamo da je riječ o jednoj čaši; ako se toga budete pridržavali, smanjujete rizik od srčanih bolesti za 25 posto.

• Češći seks

Spolni odnos barem dva puta tjedno umanjuje rizike od srčanih bolesti zato što snižava krvni tlak i smanjuje stres, a dobro djeluje i odnos koji ne završava nužno orgazmom. Neki stručnjaci smatraju da je seks dobar za srce zbog uzbuđenja koje potiče mozak da otpušta hormone, a oni poboljšavaju cirkulaciju i funkcioniranje kardiovaskularnog sustava.

• Tjedno 150 minuta vježbanja

Za dobar rad srca stručnjaci preporučuju najmanje dva i pol sata vježbanja tjedno. Ne morate nužno ići u teretanu, bit će dovoljno i lagano trčanje ili brzo hodanje, najvažnije je da vam vježbanje postane navika. Dugotrajno sjedenje povećava rizik od srčanih bolesti. Zato ustanite i malo prošećite svakih sat vremena.

• Umirite misli

Stres i srčane bolesti idu ruku pod ruku. Ako ste stalno napeti, uplašeni, nervozni i zabrinuti, to će se odraziti na stanje srca. Posljedica su najčešće ubrzani rad srca te visoki krvni tlak, i to zbog kortizola koji se otpušta uslijed stresa. Stručnjaci savjetuju prakticiranje joge i meditiranje. Te i slične tehnike pridonose smanjenju razine stresa te ujedno smanjuju rizik od srčanih bolesti.

Facebook komentari