SOS Da je barem sve tako lako: 5 savjeta koji će vas 'spasiti' ove zime

Ušli smo u hladnije dane, pa bismo više pažnje trebali posvetiti svojoj koži, očima, ali i raspoloženju, koje je nerijetko, u ovo tmurne dane - nikakvo...

 

1. Što dalje od osvježivača zraka

Iako televizijske reklame za osvježivače zraka često izgledaju vrlo privlačno i ostavljaju dojam da ćemo u vlastitom domu ili na poslu zahvaljujući njihovim mirisima doslovno bolje prodisati, prava je istina da oni ni u kojem obliku nisu prijatelji našeg zdravlja.

Bilo da se radi o osvježivačima zraka u spreju ili onima koji se uključuju u struju, neovisno jesu li mirisa lavande, citrusa ili šumskog voća, sadrže niz opasnih kemikalija koje ne da ne osvježavaju - nego upravo suprotno - onečišćuju zrak, pa su posljedično opasne za zdravlje. Umjesto sprejanja zraka otrovom, radije redovito provjetravajte prostoriju.

 

2. Soda bikarbona za zdravlje i kućanstvo

Premda se čini nevjerojatno da neki tako jeftin proizvod kao što je soda bikarbona može pružati gotovo beskonačnu paletu blagotvornih učinaka, to je prava istina, stoga je uvijek imajte pri ruci.

Njome možete očistiti mrlje na odjeći ili ukloniti neugodne mirise iz hladnjaka i kante za smeće, a pomiješana s octom besprijekorno čisti kamenac u kućanstvu te čuva perilicu za posuđe i rublje od stvaranja naslaga kamenca.

Soda bikarbona će vam ublažiti žgaravicu, a može pomoći i kod opeklina tako da je stavite na vlažnu krpu i prislonite na opečeno mjesto. Izbijelit će zube ako se pomiješa s malo soli i jabučnog octa, a za svjež dah jednostavno je grgljajte s malo vode.

 

3. Odmarajte oči

Oči su naš prozor u svijet, no često ih previše izvrgavamo naporima i predugom boravku za računalom, pri čemu se oko mora dugo fokusirati na jednu stvar pa ne trepćemo dovoljno. Zbog toga oči postaju crvene i umorne i javlja se osjećaj pijeska u očima.

Savjet na koji se ne biste trebali oglušiti: svakih dvadesetak minuta odmorite oči od računala tako da ustanete i gledate kroz prozor u daljinu ili, ako to nije izvedivo, onda u neki vašem oku ugodan predmet koji je udaljen barem šest metara. Gledajte ga dvadesetak sekundi i onda ponovo prionite poslu. Oči će vam biti zahvalne.

Foto: iStock Oči su naš prozor u svijet, no često ih previše izvrgavamo naporima.

4. Depresivni ste i bezvoljni? Pojedite bananu

Banana nije samo voće koje će vas brzo zasititi i u trenutku vam vratiti energiju bez osjećaja težine u želucu, ova voćka odlična je protiv trenutačnog osjećaja bezvoljnosti i depresije. Sadrži protein triptofan koji pomaže otpuštanje serotonina, odnosno hormona sreće.

 

Banana sadrži i visok udio kalija koji pomaže u normalizaciji otkucaja srca uzrokovanih stresom, a zna se i da nedovoljan unos kalija uzrokuje visok krvni tlak. Stoga, ako ste pod stresom ili patite od lagane hipertenzije, također pojedite bananu.

 

5. Kako odabrati kremu za njegu ruku

Pravu njegu rukama možete pružiti samo ako koristite kremu obogaćenu sastojcima koji nedostaju vašoj koži i koji će joj pružiti odgovarajuću zaštitu. Ako imate osjetljivu kožu, odaberite kreme sa sastojcima umirujućeg djelovanja, poput kamilice, bademova ulja ili ekstrakta nevena.

Za vrlo suhu i ispucalu kožu dobar izbor su kreme bogate biljnim masnoćama, primjerice kreme s karite maslacem ili uljem avokada, te glicerinske kreme ili pripravci s prirodnim uljima.

Vrlo koristan sastojak je i alantoin, tvar koja potiče staničnu obnovu te ima omekšavajući učinak. Kako biste kožu opskrbili hranjivim tvarima i vitaminima te je učinili otpornijom, odaberite kreme na bazi vitamina A, C ili E, koji sprečavaju djelovanje slobodnih radikala i usporavaju starenje.

Facebook komentari