Bilo bi dosta Formula RED - efikasan način da se konačno riješimo 'gužve' u ormaru

Tamara Kajari, mag.oec.

Magistrica sam ekonomije, ali moj pravi poziv je pomaganje ženama oko organizacijskih vještina. Nakon deset godina rada u srednjem...

Više >

Sezona je preslagivanja odjeće i zamjene zimske garderobe proljetnom i ljetnom. Donosimo osnovna pravila za osmišljavanje i održavanje dobro organiziranog ormara, kao i upozorenja o čestim pogreškama i kako ih izbjeći.

 

Ako niste među sretnom manjinom koja ima prostrane ormare za cjelogodišnju garderobu, vrlo je vjerojatno da svake godine s promjenom godišnjih doba preslagujete odjeću i obuću. Evo točnih koraka koje morate slijediti da biste postigli dobro organiziran ormar.

 

3 ZLATNA PRAVILA

Dobro organiziran ormar je onaj u kojem su stvari razvrstane po kategorijama, u kojem nema ničega što se ne koristi i u kojem je svaku stvar moguće lako dosegnuti i vratiti na mjesto.

Moja jednostavna i lako pamtljiva formula RED je sve što vam treba da bi organizacija vašeg ormara bila jednostavna i potpuna. Osnovni cilj je dobiti pregledan i praktičan raspored stvari za tekuću sezonu, ali bez gubljenja vremena, energije i dragocjenog prostora na ono što vam više ne treba.

 

1. R - razvrstavanje

Razvrstati svu odjeću i obuću prema kategorijama preduvjet je za kasnije pametno smještanje u ormar. Svodi se na doslovno vađenje svega iz ormara, na krevet, pod ili stol, a zatim na formiranje onoliko hrpa ili hrpica koliko ima kategorija (košulje, sakoi, hlače, majice, haljine itd). Osnovni princip u ovom koraku je ustanoviti najčešće nošenu kategoriju, jer će ona zauzeti centralni dio ormara.

Drugim riječima, ono što nosite svakodnevno, poslovno i privatno mora vam biti na dohvat ruke za brzo i jednostavno uzimanje i vraćanje na mjesto.

Nakon razvrstavanja po kategorijama, na vama je da odlučite želite li primijeniti i neki dodatni kriterij razvrstavanja, na primjer po boji, dužini ili vrsti materijala.

 

2. E - eliminiranje

Eliminiranje se odnosi na raščišćavanje zatečene količine stvari i uklanjanje svih viškova prije nego počnete vraćati stvari u ormar. Raščišćavanje nije ništa drugo nego objektivno procjenjivanje da li je neka stvar i dalje u upotrebi ili nije, da li ju želite nositi ili ne, da li vam zaista treba ili ne.

Ovaj korak je često veliki izazov za mnoge, jer pogrešna percepcija vrijednosti stvari koje imamo izaziva i pogrešnu procjenu tj. najčešće odluku da će nam to još trebati i da nije za otpis.

 

3. D - dodjeljivanje mjesta

Nakon što ste odredili vrste stvari koje želite nositi, a uklonili ono što ne želite, slijedi zadnji korak u organizaciji vašeg ormara. Ovdje želite postići isključivo preglednost i laku dohvatljivost, kako se odjeća ne bi gužvala i kako biste lako odabirali odjevne kombinacije za svaku prigodu.

Kategoriju koju najčešće koristite smjestit ćete u visini očiju, a ako je ormar dubok onda svakako u prednji dio. Povremeno korištene kategorije smjestit ćete bliže dnu ili vrhu ormara, a posebno mjesto ili sistem pohranjivanja odredit ćete za sitnice poput remenja, marama ili šešira (kukice na unutarnjoj strani vrata, posebni umetci za ladice, dekorativne kutije ili košare i sl.)

Zapamtite, svrha organiziranja ormara nije smjestiti što više stvari u što manje prostora, već odrediti optimalnu količinu, vrstu i mjesto stvarima koje odražavaju vaš stil odijevanja i način života.

 

Trebate li savjet ili profesionalno organiziranje stvari, prostora i/ili vlastitog vremena, slobodno mi se javite.

- Tamara

Facebook komentari