Rješenje postoji Gubite sve više kose? Ova 4 savjeta pomoći će da je duže sačuvate

Muški tip ćelavosti može biti veliko psihološko opterećenje. No, prije nego se prepustite očaju, morate znati da nešto ipak možete učiniti da to spriječite ili barem na neko vrijeme prolongirate.

 

Kad je riječ o gubitku kose, priroda je napravila nepravdu na štetu muškaraca. Naime, ćelavost u 95 posto slučajeva pogađa muškarce, obično nakon 50. godine starosti, dok žene gotovo nikada potpuno ne izgube kosu.

Androgena alopecija (AGA) ili muški tip ćelavosti najčešći je oblik gubitka kose kod muškaraca, koji je genetski uvjetovan. Može se javiti već u mladosti, ali najčešće dolazi do izražaja između dvadesete i tridesete godine života.

Gubitak kose odvija se prema nekoliko dobro poznatih obrazaca uz prorjeđenja zalistaka i centralnog dijela vlasišta. U početku vlasi ne nestaju, već se smanjuju i postaju tanje, a s vremenom kod velike populacije nastupa ćelavost u zahvaćenim regijama vlasišta. U dobi od 50 godina ovaj tip ćelavosti ima oko 50 posto muškaraca.

Dakle, nasljedno ispadanje kose može biti različitih stupnjeva i u bilo kojoj životnoj dobi. Može dramatično utjecati na samopouzdanje, posebice kod mladih ili u stresnom periodu života.

 

Veza s hormonima

Muška nasljednja ćelavost povezana je s hormonima i započinje, kako smo istaknuli, stanjivanjem kose na prednjoj liniji kose i kruni, a pogađa i žene.

Drugi uzroci ispadanja kose mogu biti godišnja doba, izniman stres ili određena medicinska stanja, karcinom, psihosomatske bolesti, povišena tjelesna temperatura, infekcije, reumatizam, poremećaj metabolizma, anemija, trudnoća, dojenje, dijete izgladnjivanjem, anemija, alkoholizam i neki lijekovi (kontraceptivi, lijekovi za jetru, dijabetes...).

Prije nego što počnete razmišljati o različitim tretmanima trebalo bi utvrditi razlog ispadanja kose. Posjet ljekarni je dobar početak.

U većini slučajeva opadanje prestaje kad se otklone uzročnici i kosa se spontano sama obnovi tijekom dva do tri mjeseca.

 

Ova 4 savjeta mogu pomoći umanjiti ovaj nesretan problem kod svih tipova kose:

 

1. Hranite folikule

Odgovarajuća dijetalna prehrana i dobro funkcioniranje endokrinog sustava od ključne su važnosti za zdravo funkcioniranje folikula kose. Stručnjak za zdravlje kose, dr. Bergfeld, ističe da protein potiče rast stanica kose kao što stimulira mišiće nakon vježbanja. Jaja su izvrstan izvor čistog proteina i esencijalnih B vitamina, a željezo i cink jednako su važni za zdravo vlasište, stoga razmislite o uzimanju dodataka prehrani.

 

2. Poštujte svoje vlasište

Prečesto pranje šamponom i bojenje kose mogu oštetiti folikule i postojeću kosu učiniti slabom i krhkom. Nikad ne četkajte kosu dok je mokra i izbjegavajte na silu vući kosu. Ako je sušite sušilom za kosu, koristite hladniji zrak kako biste izbjegli oštećenja. Također, ne izlažite vlasište pretjerano jakoj sunčevoj svjetlosti jer će ga isušiti.

 

3. Spavajte više

Mnoga klinička ispitivanja, uključujući i ispitivanje u Belgravia centru, dokazuju da nedostatak sna može ubrzati ispadanje kose. San obnavlja cijelo tijelo i važno je jačati imunloški sustav, hormonalnu ravnotežu, otpornost i boriti se protiv stresa.

 

4. Manje se naprežite

Što se više naprežete, to više štetite općem zdravlju i vlasištu. Mnogi se pacijenti pitaju hoće li ih partner i dalje voljeti, drugi se čak i izoliraju od društva. Ne patite u tišini: pričajte o problemima s najbližima ili pristupite online grupi za potporu pri ispadanju kose.

 

Dobra preventiva

Opadanje kose može se spriječiti uravnoteženom prehranom bogatom vitaminima, mineralima i bjelančevinama. Vitamini A, C, E i oni B skupine u kombinaciji sa željezom, cinkom, bakrom te borom neće vam odmoći. Stoga posvetite više pažnje svojoj ishrani i počastite se s vremena na vrijeme namirnicama kao što su maslinovo ulje, riba i plodovi mora, orašasto voće, citrusi, integralne žitarice, crveno meso...

 

Facebook komentari