Hormoni i stres Kako riješiti problem ispadanja kose nakon porođaja

Mnogo se žena nakon poroda suočava s postporođajnim ispadanjem kose. Iako je riječ o privremenom stanju, postoje načini kojima si možete pomoći i prije nego to priroda "odradi".

 

Iako ste možda prije trudnoće i poroda imali bujnu, sjajnu i čvrstu kosu koja je plijenila pažnju ženskog, a uzdahe muškog roda, moguće je da se s dolaskom bebe u vaš život promijeni puno više nego što ste očekivali. Pritom ne mislimo na novi životni stil, prioritete i, primjerice, potrebu za tjelovježbom te pažljivijim odabirom namirnica. Mislimo na opadanje kose koje se događa nekim ženama uslijed poroda. Ta pojava nije neobična, a struka ju naziva postporođajno opadanje kose ili postporođajna alopecija.

Do takvog oblika opadanja kose dolazi zbog hormonalnih promjena u tijelu, odnosno naglog opadanja razine hormona estrogena. Naime, dok ste bili u drugom stanju estrogen je bio visok i stimulirao je vaše tijelo, pa tako i kosu. Nakon porođaja, estrogen je naglo pao i zato dolazi do naglog gubitka kose. Slično se događa i s noktima koji odjednom postaju krhki i lomljivi te s kožom koja postaje osjetljivija.

Bitan razlog, pored hormonalnih promjena, je i stres. Htjele to priznati ili ne, ali koliko god se žene pripremale na novu ulogu, novonastala situacija za njih će svejedno biti manje ili više stresna. I to je potpuno normalno i očekivano. Pogotovo, ako je riječ o prvom djetetu kada nas uz strah, obuzima panika i zbog neiskustva. Umor, nedostatak sna, iskustvo dojenja, nove prehrambene navike... sve to ostavlja trag na mladim majkama.

Međutim, niste jedine. Mnogo žena nakon trudnoće pogađa ovaj isti problem. No, slobodno možete odahnuti jer je privremen, odnosno, nestat će kada s vašim djetetom proslavite prvi rođendan. Naime, iako ste sada zbog toga možda nesretni, trebate znati kako nije riječ o trajnom stanju pa vas stoga ne mora brinuti da se vašoj kosi neće vratiti stari sjaj, bujnost i zdravlje. Hoće, ali treba proći neko vrijeme... A do tada, isprobajte trikove koji će vam pomoći da smanjite ispadanje kose.

 

5 koraka u borbi protiv ispadanja kose:

Odabir prave njege

Prvi korak svakako bi bio da pronađete šampon i regenerator koji će najbolje odgovarati vašem tipu kose, u čemu će vam savjet vašeg frizera biti od velike pomoći. Pritom, vodite računa kako su šamponi za volumen dobar odabir, ali i kako biste s regeneratorom trebali biti "štedljivi". Stiliziranje frizure sušilom za kosu također će joj dodati volumena, no pazite da to ne činite vrućim, već hladnim zrakom kako je ne biste dodatno oštetili. Maske za njegu nisu loša ideja, no kada ih koristite, pobrinite se da ih dobro isperete s kose i vlasišta.

 

Kozmetičko rješenje

Za učinkovitije rezultate upitajte ljekarnika o alternativnim mogućnostima liječenja. Postoje tretmani za njegu vlasišta koji su se pokazali više nego učinkovitim kod ispadanja kose.

 

Nježno stiliziranje

Kao što smo spomenuli, stiliziranje frizure sušilom za kosu ne trebate izbjegavati, ali pazite da to ne činite vrućim zrakom. Preporučljivo je ne raščešljavati kosu dok je mokra jer tada lakše puca, a pri stiliziranju kose koristiti četke od prirodne dlake. Također, a ne manje važno, jest da izbjegavate gelove, pjene i lakove za kosu koji lijepe vlasi uslijed čega one lakše ispadaju i pucaju, te da barem ovu godinu zaboravite na repove, punđe i druge frizure zbog kojih kosu jako zatežete.

 

Hranjenje iznutra

Pažljivim izborom namirnica kao što su svježe voće i povrće učinit ćete puno za zdravlje svoje kose - osigurat ćete joj potrebne vitamine, flavonoide i antioksidanse koji hrane folikule kose te potiču njezin rast. Čokolada, celer, žutanjak, mahunarke, mlijeko, orašasti plodovi, pivski kvasac, banane i cjelovite žitarice samo su neke od dobrodošlih namirnica jer su bogate vitaminom B7 koji nam je neophodan za jačanje kose.

 

Vrijeme opuštanja

Možda vam se čini kako nemate vremena za sebe uz sve obaveze koje su s bebom došle u vaš život, međutim, morate ga pronaći! I nemojte se zbog toga osjećati krivo! Ne mora to biti sat vremena joge ili pilatesa koji ste nekad pohađali, ne mora biti ni svakodnevno trčanje u obližnjem parku ili kavica s prijateljicama, tek 15-ak minuta opuštanja uz laganu muziku ili u pjenušavoj kupki bit će dovoljno da umanjite razinu stresa. Odlična ideja su i tehnike abdominalnog disanja koje možete vježbati bilo kad - u rano jutro dok svi još spavaju, prije spavanja ili čak i dok dojite.

 

Facebook komentari