Nakon operacije, Luka opet trenira istim intenzitetom kao nekad.
Priča Luke Grgića

'S visine od 4,5 m pao sam na trticu, slomio kralježak, ali se nisam predao'

Mladi nogometaš Luka Grgić se nakon pada pri kojem je slomio kralježak vratio sportu punim intenzitetom. I to nakon samo šest mjeseci.

Luki Grgiću iz Zagreba, 24-godišnjem nogometašu koji igra u austrijskoj drugoj ligi, dogodila se prije pola godine jedna od onih nevjerojatnih stvari o kojima se obično čita u novinama, ali nitko nikada ne bi pomislio da bi se to moglo dogoditi baš njemu. Naime, u lipnju prošle godine je, pijući jutarnju kavu, izašao na balkon obiteljske kuće i dok je razgovarao s majkom koja je vješala rublje, naslonio se rukama na prečku balkonske ograde iza leđa. U tom trenutku prečka je pukla i Luka je pao s visine od četiri i pol metra.

- Pao sam na trticu, gornji dio tijela nekako mi je škljocnuo prema naprijed, a noge su mi bile ispružene. Pao sam otprilike u položaj kao da sjedim, no kad sam se pokušao dići oslanjajući se na koljena i ruke, osjetio sam kao da mi je netko zabio nož u leđa i odmah sam znao da nešto nije u redu. Rekao sam roditeljima da pozovu hitnu, a ja sam legao na bok i nastojao se ne pomicati - prisjeća se Luka tog kobnog dana koji ga je mogao stajati sportske karijere, a malo je nedostajalo i da ostane trajno nepokretan.

- Boljelo me, bio sam u šoku i samo sam htio znati što mi je. U vozilu hitne pomoći utvrdili su da mi je tlak normalan i pitali su me osjećam li sve dijelove tijela, a kad sam rekao da osjećam, rekli su da je to super, ali da ipak nešto "otraga" ne valja - kaže Luka, koji je idućih pet dana proveo u bolnici nepokretan.

Dovoljan jedan krivi pokret

Naime, nakon što su napravili rendgensku snimku, liječnici u mu rekli da mu je puknuo kralježak i da bi mu jedan pogrešan pokret mogao oduzeti noge, što ga je jako preplašilo. Njegova obitelj i djevojka svakodnevno su dolazili i pomagali mu da se okrene i promijeni položaj, no to je bilo dosta teško jer je, kad se okretao s leđa na bok, morao istovremeno micati cijelo tijelo kako ne bi ostao oduzet zbog pogrešnog pokreta.

Snimio: Tomislav Krišto/Hanza Media
Dok je boravio u bolnici čekajući operaciju, mladi je nogometaš imao samo jednu želju, da ne ostane nepokretan.

Unatoč lijekovima Luka se noću budio od bolova i bio je jako zabrinut.

- Sljedeći dan sam razgovarao s dr. Perovićem, koji mi je rekao da mi je puknuo drugi kralježak te da su mi još dva kralješka savinuta. Pitao sam ga hoću li moći opet igrati nogomet, jer mi je to bilo jedino važno. Rekao sam mu da od toga živim i da mi je to sve te da se želim vratiti sportu. On je čak naručio posebne implantate za mene kako bih se poslije opet mogao baviti sportom i tada mi je rekao da će biti potrebne dvije operacije, jedna za ugradnju implantata, a druga za ispunjavanje kralješka, no na kraju ova druga operacija nije bila potrebna - priča Luka koji danas, iako ima "željezo" u leđima, ponovno trenira istim intenzitetom kao nekoć.

Implantati u kralješcima

- Kad je pacijent nakon pada primljen u hitnu službu KB Dubrava, CT dijagnostikom je pronađen multifragmentarni prijelom trećeg slabinskog kralješka bez oštećenja spinalnog kanala. Iako kod te vrste prijeloma ne nastaje oštećenje kralježnične moždine, ako se ne liječi pravilno, može nastati trajna grbavost, što se u stručnoj terminologiji naziva lumbalnom kifozom - objasnio nam je dr. sc. Darko Perović, specijalist kirurgije koji je Luku i operirao.

- Zbog toga je odlučeno da ćemo napraviti operaciju stabilizacije kralježnice, a kako je ozlijeđeni pacijent profesionalni sportaš, napravili smo operaciju perkutane stabilizacije od 2. do 4. slabinskog kralješka. U operaciji smo koristili implantate koji se u kralješke ugrađuju kroz cijevi promjera 12 mm kako bi oštećenje mišića lumbalne kralježnice bilo što manje, a samo dva dana nakon operacije bolesnik je već hodao gotovo jednako kao i prije ozljede - rekao je dr. Perović.

I Luka se sjeća da ga je sljedeće jutro nakon ugradnje implantata liječnik pokušao dići na noge, no kako nije uspjelo, rekao mu je da pokuša opet kad mu dođu roditelji tako da mu otac može pomoći.

Snimio: Tomislav Krišto/Hanza Media
Svi su se čudili kako se Luka brzo i dobro oporavlja. To mu je dalo snage da nastavi vježbati kako bi se brzo vratio nogometu.

- Dr. Perović je bio siguran da je operacija uspjela i da ću moći stati na noge i zaista sam to i uspio tog dana. Istina, boljelo me i vrtjelo mi se u glavi, ali lagao sam da mi ništa ne smeta jer je jedino što sam htio bilo da ponovno stanem na noge i hodam - kaže Luka dodajući da su mu nakon dva dana ponovno napravili rendgen kralježnice i ustanovili da se sve vrlo brzo vraća u normalu. Svi su se čudili kako se brzo i dobro oporavlja jer se kralježak već sam počeo puniti pa je, kaže, doktor tada odlučio da će nakon iduće kontrole za dva tjedna vidjeti kakvo je stanje i što će se dalje raditi, no i tada je opet bilo sve u najboljem redu.

Luka je otpušten iz bolnice samo dva dana nakon operacije i, iako je mogao normalno hodati, imao je ortozu koju je morao nositi iduća dva mjeseca.

- Od prvog dana sam vidio da je dr. Perović siguran u sebe i da zna što radi i operacija je zaista uspjela 100 posto! On mi je prije operacije rekao da bih otprilike za šest mjeseci mogao ponovno početi trenirati, a ja sam se oporavio skoro dvostruko brže. Nakon mjesec dana već sam išao na more, nakon tri mjeseca počeo sam već malo trčkarati, nakon četiri sam počeo trenirati i vraćati se u formu, odlaziti biciklom na Sljeme. I cijelo to vrijeme ništa me nije boljelo, zapravo vrlo rijetko bih nešto osjetio - zadovoljno priča Luka, koji kaže da se sada osjeća super, jer je već počeo igrati turnire, a uskoro odlazi u Austriju te se vraća svim svojim aktivnostima u klubu iako je od operacije prošlo samo šest mjeseci.

Više me nije strah

U onom najgorem periodu netom nakon nesreće velika podrška su mu, kaže, bili obitelj, njegova djevojka i prijatelji koji su bili po cijele dane uz njega u bolnici, no najviše mu je značilo povjerenje koje je stekao u dr. Perovića.

- Kad su me vozili u operacijsku dvoranu, samo sam pogledom tražio dr. Perovića jer mi je on ulijevao sigurnost i bio sam uvjeren da zna što radi. Moram priznati da sam se prije operacije malo bojao, a najviše me bilo strah da se više neću moći baviti nogometom, no sada me više uopće nije strah - kaže Luka, koji je prije mjesec dana bio na posljednjoj kontroli i rendgenske snimke su pokazale da je sve u redu.

Za šest mjeseci će ponovno na kontrolu i, kako kaže, bude li mu smetalo, izvadit će mu željezo iz kralježnice, no ako ne bude imao smetnji, ono će mu ostati za cijeli život.

- Doktor Perović mi je rekao da je kralježnica sada jako dobro fiksirana i da se ne moram bojati ako padnem ili se sudarim s nekim igračem u igri. Implantati su jako čvrsti i nema šanse da puknu, što sam i provjerio jer mi se već dogodilo da sam pao. I sve je bilo u redu - zadovoljno kaže Luka, koji se sada više nimalo ne boji da bi zbog nekakve nezgode u igri mogao ostati oduzet.