Opasan slatki život Što previše šećera čini našoj koži?

Molekule šećera u našem se organizmu vežu uz masti i proteine, a u tom procesu - glikaciji - nastaju produkti koji uzrokuju stvrdnjavanje i malformacije proteinskih vlakana, time i prijevremeno starenje kože. Što je više šećera, glikacija je jača i brža.

 

Odavno već, naravno, savršeno dobro znate da šećer baš i nije najpoželjniji sastojak hrane niti nešto što biste trebali svakodnevno unositi u organizam. No, jeste li znali da, osim na vašu liniju, šećer može loše utjecati i na izgled kože, odnosno da može uzrokovati prijevremenu pojavu bora?

 

Udar na kolagen i elastin

Do toga dolazi zato što se molekule šećera u vašem organizmu vežu uz masti i proteine u procesu glikacije, a to s vremenom dovodi do napredovanja tog procesa i stvaranja takozvanih AGE (Advanced Glycation End products), odnosno završnih proizvoda glikacije koji uzrokuju stvrdnjavanje i malformacije proteinskih vlakana, a time i prijevremeno starenje kože.

Nažalost, proteini u našoj koži koji su najpodložniji glikaciji zapravo su isti oni proteini koji mladu kožu čine tako jedrom - a to su kolagen i elastin.

Za vrijeme procesa glikacije oni slabe i postaju manje gipki i elastični, što se na koži odražava pojavom bora, opuštenosti i gubitka sjaja.

Što je još gore, ti vanjski znakovi starenja počinju se javljati već u dobi od 30 do 35 godina - to je životno doba u kojem posljedice prekomjernog izlaganja suncu, izloženosti oksidacijskom stresu, hormonalnih promjena i razvoja završnih produkata glikacije postaju vidljive, odnosno počinju se stvarati prve bore.

 

Mjere opreza

Važno je naglasiti da rafinirani šećer nije jedini krivac. Cjelovite žitarice, voće i povrće također se pretvara u glukozu u procesu probave, ali šteta koju uzrokuju je manja od one koju uzrokuje rafinirani šećer. Osim toga, cjelovite žitarice, voće i povrće potrebni su našem organizmu da bude zdrav. Stoga ne treba izbaciti iz prehrane sve vrste šećera. Dovoljno je poduzeti neke mjere opreza kako biste se zaštitili od neželjenih posljedica glikacije.

 

Za početak izbjegavajte konzumaciju bijelog šećera i kukuruznog sirupa, za koje su brojne studije pokazale da ubrzavaju glikaciju čak deset puta, a nastojte izbjegavati i konzumaciju jednostavnih ugljikohidrata.

 

Možete uzimati dodatak prehrani koji sadrži karnozin - aminokiselinu za koju se pokazalo da štiti od stvaranja završnih produkata glikacije.

 

Ne zanemarujte njegu

Za usporavanje glikacije vrlo je važna i njega kože. Proizvodi koji sadrže tvari koje sprečavaju stvaranje AGE-a počeli su se pojavljivati na tržištu prije nekoliko godina, no danas je već dobro poznato da je glikacija jedan od najznačajnijih krivaca za starenje kože, pa većina današnjih anti-age krema sadrži takve tvari.

Korisno je znati i da zeleni čaj dokazano sprečava procese glikacije, a uz to stimulira sintezu kolagena. Stoga, želite li zaštititi kožu od glikacije, ili koristite proizvod za njegu koji sadrži taj važan antioksidans ili redovito pijte zeleni čaj.

Sve što stimulira fibroblaste da stvaraju novi kolagen pomoći će da se izbjegne ili barem smanji šteta uzrokovana konzumiranjem šećera, a među takve tvari ubrajaju se i retinoidi te neki fileri.

 

3 razloga zašto biste trebali jesti manje šećera 

Dok su prirodni zaslađivači, kao što su med i voće, poželjni za utaživanje želje za slatkim, svi bismo trebali poraditi na tome da iz prehrane izbacimo rafinirane šećere, kao što su oni u slatkišima, sladoledima i pekarskim proizvodima.

 

  1. Šećer postaruje vašu kožu: u tijelu se veže za proteine u stanicama i kolagen u koži, a taj proces potiče stvaranje slobodnih radikala i nastanak upale. To otežava stanicama njihovu normalnu aktivnost i samoobnavljanje te tako dolazi do prijevremenog starenja kože.
  2. Rafinirani šećer može uzrokovati karijes, ali i oštetiti zubne implantate. Tvrdi ili ljepljivi slatkiši, poput bombona i žvakaćih guma, zaista mogu oštetiti vaše krunice, navlake i mostove.
  3. I još jedan dobar razlog zašto odbaciti rafinirani šećer - brže ćete se udebljati jedući slatku nego jedući masnu hranu. Dobar dio suvišnih kilograma možete pripisati zaslađenim pićima i napicima, pokazalo je i istraživanje provedeno na Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health.Želite li šećer u svom životu, umjesto da ga jedete u slatkišima, upotrijebite ga kao dobar piling za tijelo. Nećete požaliti.

 

 

Facebook komentari