Nešto ipak govori... Što vaš dom govori o vama i vašem zdravlju

Sitnice na koje uglavnom ne obraćamo pažnju otkrivaju koliko brinemo o sebi, svom zdravlju i zdravlju svojih ukućana.

 

Lako je. Odgovorite na pitanja i doznajte...

 

1. Što je na vašem kuhinjskom stolu?

Ako je na vašem stolu uvijek zdjela sa svježim voćem, orašasti plodovi ili zdrave sjemenke za grickanje umjesto čokolada, keksa, bombona ili čipseva, to je dobar pokazatelj da se brinete o sebi i svom zdravlju.

 

2. Koliki su tanjuri iz kojih jedete?

Veličina tanjura može lako ostaviti trag na opsegu struka. Istraživanja su pokazala da ljudi koji jedu iz velikih tanjura i zdjela pojedu više nego što im treba jer na njih stavljaju i veće količine hrane. Pokušajte s jednostavnim trikom: zdravu hranu, kuhano povrće i druge svježe sezonske namirnice jedite s većih tanjura, a onu manje zdravu s malih.

 

3. Previše ekrana u spavaćoj sobi

Napravama kao što su televizor, kompjutor, mobitel i slični gadgeti nije mjesto u spavaćoj sobi. Istraživanja su potvrdila da elektronički uređaji, surfanje po internetu ili gledanje televizije iz kreveta remeti san te može biti povezano s kroničnim nedostatkom sna, a sve to vodi polaganom razvoju kroničnih bolesti.

 

4. Spavaju li s vama i vaši kućni ljubimci?

Drijemanje i maženje u krevetu sa psom ili mačkom ljubiteljima kućnih životinja vjerojatno stvara veliku ugodu, ali njima nije mjesto u krevetu. Čak i ako imaju svoj krevet na podu, i dalje mogu remetiti vaš san i trebaju biti u drugoj prostoriji, nikako u vašoj spavaćoj sobi.

 

5. Imate li dobar madrac?

Osjećate li se ujutro ukočeno i izmoreno i budite se bolnih leđa, s glavoboljom ili nekim drugim bolovima? Krivac za to može biti madrac na kojem spavate i tijelo to najbolje zna i prepoznaje. Mijenjajte madrac otprilike svakih osam godina, a jastuke čim primijetite da su se spljoštili ili promijenili oblik.

Foto: iStock Bolje bi bilo da umjesto u "ekrane" novac uložite u dobri madrac u spavaćoj sobi.
 

6. Što radite s viškom hrane?

Svježe pripremljena hrana je najzdravija, najbolje je ako se odmah pojede, ali to nije uvijek moguće. Pobrinite se da ostatak spremite na siguran način. Stavite hranu u čiste posude, dobro ih zatvorite i čuvajte u hladnjaku. Tako će biti zaštićena od bakterija, a kada je želite ponovno jesti, zagrijte je u staklenoj ili keramičkoj posudi koja je sigurna za korištenje u mikrovalnoj ili u pećnici.

 

7. Znate li gdje vam je kutija za prvu pomoć?

Kada dođe do lakših ozljeda ili bolesti, dobro je imati pri ruci pribor za prvu pomoć ili malu kućnu ljekarnu i važno je uvijek znati što se u njoj nalazi. Stavite pribor prve pomoći na mjesto do kojeg možete lako doći, ali da nije nadohvat djeci. Bacite u smeće sve lijekove i preparate kojima je istekao rok i nabavite nove.

 

8. Kako čuvate šminku?

Bilo da se šminkate svakodnevno ili samo u posebnim prigodama, šminka mora biti svježa jer, kao i sve, i ona ima rok trajanja. Pokvarena i prestara počinje imati neugodan miris i na njoj se stvaraju opasne bakterije. Čuvajte je na hladnom i suhom mjestu i uvijek operite ruke prije nego što je nanosite. Nemojte u nju dodavati vodu niti je dijeliti sdrugim osobama.

 

9. Ima li plijesni u vašoj kupaonici?

Kada prostor nije dobro prozračen, plijesan se može pojaviti u trenu. Uzrokuje razne zdravstvene tegobe, od iritacije nosa i grla do infekcija. Provjetravajte kupaonicu koliko god je moguće, čistite je proizvodima protiv plijesni i nikada na pod ne stavljajte tepih.

 

10. Je li zrak u vašem domu svjež i čist?

Nečist zrak u prostoru u kojem živite nosi niz opasnosti za zdravlje, može nadražiti oči, nos i grlo, izazvati glavobolju ili vrtoglavicu. Također će dovesti do dugoročnih problema poput raka, bolesti srca i problema s disanjem. Da biste smanjili šanse zagađenja zraka u svom domu, redovito otvarajte prozore.

Facebook komentari