Dodaci prehrani su koncentrirani hranjivi sastojci koji nadoknađuju manjak nutrijenata u svakodnevnoj prehrani. S obzirom na današnji "brz" način života i često neadekvatne obroke, redovito uzimanje odgovarajućih dodataka prehrani je iznimno korisno za organizam. Kako bi utvrdili što točno treba vašem tijelu prije uzimanja dodataka se dobro posavjetovati sa stručnjakom - nutricionistom.

Foto: iStock

Alfa linolenska kiselina

Opis

Omega-3 masna kiselina

Funkcije

  • smanjuje upale
  • djeluje pri prevenciji kroničnih bolesti
  • važna za rast i razvoj te kognitivne sposobnosti

Izvori

Riblje ulje, ulje orašastih plodova, sjemenke lana, buče, sezama, suncokreta i njihova ulja, alge, tofu.

Učinkovitost pri liječenju

  • ADHD
  • artritis
  • astma
  • bolesti srca
  • visoki krvni tlak
  • visoki kolesterol
  • upalne bolesti crijeva
  • depresija
  • menstrualna bol
  • prevencija raka dojke

Mjere opreza

Kao i kod drugih omega-3 masnih kiselina i s alfa linolenskom treba biti oprezan jer povećava rizik od krvarenja. Prije konzultacija s liječnikom ne bi je smjeli uzimati niti dijabetičari kao niti osobe kojima je dijagnosticirana šizofrenija.