Dodaci prehrani su koncentrirani hranjivi sastojci koji nadoknađuju manjak nutrijenata u svakodnevnoj prehrani. S obzirom na današnji "brz" način života i često neadekvatne obroke, redovito uzimanje odgovarajućih dodataka prehrani je iznimno korisno za organizam. Kako bi utvrdili što točno treba vašem tijelu prije uzimanja dodataka se dobro posavjetovati sa stručnjakom - nutricionistom.

Foto: iStock

Cistein

Opis

Aminokiselina

Funkcije

  • kad ga tijelo pretvori u glutation postaje snažni antioksidans

Izvori

Sir, jogurt, svinjetina i meso peradi, klice, cjelovite žitarice, granola (domaći müsli spravljen od zobenih pahuljica, suncokretovih sjemenki, suhog i orašastog voća).Sir, jogurt, svinjetina i meso peradi, klice, cjelovite žitarice, granola (domaći müsli spravljen od zobenih pahuljica, suncokretovih sjemenki, suhog i orašastog voća).

Učinkovitost pri liječenju

  • AIDS/HIV
  • angina
  • bolesti pluća
  • gripa
  • predoziranje (trovanje) acetaminofenom
  • policistični jajnici
  • ovisnost

Mjere opreza

Sa cisteinom treba biti oprezan jer su neki njegovi oblici toksični (D-cistin, D-cistein i 5-metil cistein).