Dodaci prehrani su koncentrirani hranjivi sastojci koji nadoknađuju manjak nutrijenata u svakodnevnoj prehrani. S obzirom na današnji "brz" način života i često neadekvatne obroke, redovito uzimanje odgovarajućih dodataka prehrani je iznimno korisno za organizam. Kako bi utvrdili što točno treba vašem tijelu prije uzimanja dodataka se dobro posavjetovati sa stručnjakom - nutricionistom.

Foto: iStock

Omega-3 masne kiseline

Opis

Esencijalne aminokiseline

Funkcije

  • imaju ključnu ulogu u funkciji mozga, rastu i razvoju
  • smanjuju rizik od srčanih bolesti
  • utječu na kolesterol u krvi
  • utječu na visoki krvni tlak
  • pogoduju liječenju nekih psihičkih obolijenja

Izvori

Plava riba, riblje ulje, ulje orašastih plodova, sjemenke lana, buče, sezama, suncokreta i njihova ulja, orasi, alge, meso životinja koje jedu travu.

Učinkovitost pri liječenju

  • ADHD
  • astma
  • visoki krvni tlak
  • visoki kolesterol
  • bolesti srca
  • bolesti kože
  • karcinom dojke, prostate i kolona
  • dijabetes
  • osteoporoza i bolesti kostiju
  • lupus
  • depresija
  • duševne bolesti
  • makularna degeneracija
  • upalne bolesti crijeva
  • menstrualna bol

Mjere opreza

Kao i druge dodatke prehrani i omega-3 masne kiseline treba uzimati uz liječnički nadzor. Izbjegavati ga trebaju osobe s problemima zgrušavanja krvi, osobe koje koriste antikoagulanse te osobe sklone oticanju tijela. Na oprezu trebaju biti dijabetičari, trudnice i dojilje.