Dodaci prehrani su koncentrirani hranjivi sastojci koji nadoknađuju manjak nutrijenata u svakodnevnoj prehrani. S obzirom na današnji "brz" način života i često neadekvatne obroke, redovito uzimanje odgovarajućih dodataka prehrani je iznimno korisno za organizam. Kako bi utvrdili što točno treba vašem tijelu prije uzimanja dodataka se dobro posavjetovati sa stručnjakom - nutricionistom.

Foto: iStock

Probiotici

Opis

Lactobacillus Acidophilus, Lactobacillus species (spp.) (L. bulgaricus, L. casei, L. reuteri, Lactobacillus GG), Bifidobacterium longum, Bifidobacterium bifidum, Streptococcus thermophilus, i Saccharaomyces boulardii.

Funkcije

  • zaslužni su za očuvanje dobre flore (dobrih bakterija) u crijevima i vagini koja se može oštetiti uslijed uzimanja antibiotika, pada imuniteta i sličnih stanja

Izvori

Mlijeko i mliječni proizvodi obogaćeni kulturama, miso (fermentirana pasta od soje), tempeh (proizvod od soje i starter kulture).

Učinkovitost pri liječenju

  • probavne smetnje i proljev
  • vaginalne infekcije
  • upalne bolesti crijeva
  • pad imuniteta

Mjere opreza

Probiotici se smatraju sigurnima za upotrebu kao dodatak prehrani. Od mogućih nuspojava mogu se istaknuti plinovi, proljev i uznemirenost želuca koji brzo prolaze nakon navikavanja organizma na probiotike.