Ono kad sanjaš čokoladu Mjesec dana bez šećera: 'Dani koje bih najradije zaboravila...'

Dea Marinović

Završila sam studij komunikologije na Hrvatskim studijima, a novinarstvom se bavim nekoliko godina. Radila sam u dnevnim novinama,...

Više >

Što kad se dijetetičarka odrekne šećera? Na ovaj izazov nije bila sprema, a njeni zaključci možda će vam pomoći i kod vaše dijete.

 

Američka dijetetičarka Natalie Rizzo pred sebe je stavila jedan od većih izazova. Odlučila je provesti 30 dana bez šećera.

- Čula sam za svakakve dijete. One bez mliječnih proizvoda, ugljikohidrata, šećera, glutena, masti, rajčica… Problem kod ovakvih dijeta je da nisu učinkovite i da uglavnom žudite za onim čega ste se odrekli. I zato sam upravu jednu takvu dijetu odlučila testirati - rekla je.

SPOILER ALERT – grozno je!

Donosimo njenih 30 dana.

 

1. DAN

Dok sam jela pšenične krekere sa svojom super zdravom salatom (osjećam se sjajno u vezi izbora hrane), odlučila sam provjeriti oznaku sastojaka krekera. Što? Šećerna trska! Dan 1 = neuspjeh.

 

2. DAN

Moja zobena kaša je definitivno bila bezukusna bez malo smeđeg šećera. Zato sam odmah otišla u dućan i kupila prirodne slatke hrane poput datulja, banana, crvenog grožđe i papaje. Problem riješen. Barem sam tako mislila do ručka kad sam u svoju zdravu zdjelu dodala umak od ljutih papričica. Naravno da je u njemu šećer. Moram početi čitati sastojke!

 

5. DAN

Lagano se navikavam na život bez šećera, ali sam u dilemi. Trebam otrčati polumaraton, a za to imam već standardnu rutinu koja se sastoji od vode za prvih nekoliko kilometara, nakon čega slijedi sportsko piće za drugi dio utrke.

Drugim riječima, moj uobičajeni plan je napunjen šećerom. Srećom, drugi dijetetičar (i maratonac) rekao mi je da isprobam datulje punjene maslacem od kikirikija i posute morskom soli, za pravu mješavinu šećera i natrija. Iako ne volim isprobavati ništa novo na dan utrke, napravila sam iznimku. Dobro su djelovali. Jedini je problem je bio da sam dobila neugodan grč oko 11 kilometra, pa sam ipak posegnula za sportskim napitkom.

 

7. DAN

Sve u svemu, imam osjećaj da je prvi tjedan bio teži no što sam mislila. Shvatila sam zapravo koliko je teško odreći se samo jednog sastojka.

 

12. DAN

S obzirom na to da sam većinu obroka sam pripremila, mogla sam kontrolirati što stavljam u hranu. Za vikend sam išla jesti u restoran. Nemate pojma koliko je naporno bilo ispitivati konobara za svaku sitnicu.

 

15. DAN

Na pola sam puta i konačno je malo lakše. Lagano sam se navikla na to da si ujutro kašu zasladim bananama, i da prije vježbanja pojedem prirodan šećer poput datulja. Ovo definitivno mogu raditi još dva tjedna.

 

16. DAN

Guglam da li vino sadrži od dodani šećer? Nisam našla pravi odgovor, pa sam si natočila čašu.

 

17-22 DAN

Izostavljanje šećera iz moje prehrane učinilo ju je još zdravijom. Nemam izbora nego jesti puno svježeg voća, povrća i cjelovitih žitarica. Ali sutra idem na odmor i dečko mi je već počeo govoriti da se nada da neću prigovarati na putu.

 

23. DAN

Sva samokontrola mi 'ode u vjetar' kad sam umorna. Nakon što smo stigli na odredište uhvatila me strašna želja za slatkim. Pojela sam kolačić i odmah mi je bilo bolje.

 

26. DAN

Daleko sam dogurala i odustajem! Odmor i dijeta nisu zabavni. Naručila sam espresso i sladoled. I nije mi žao.

Foto: istock Nije uspjela izdržati do kraja...

NJEN ZAKLJUČAK

1. Ovo je samo potvrdilo moje pravo da okrećem očima kad čujem dijete koje eliminiraju cijele grupe hrane, jer je gotovo nemoguće podnijeti tu promjenu dugoročno. Ja sam dijetetičar, i bez da zgriješim nisam izdržala dulje od tjedan. I to polako ubija motivaciju za dalje.

 

2. Da biste u potpunosti razumjeli što jedete, morate stvarno pažljivo čitati oznake hrane. Šećer ima mnoge pseudonime i skriva se u hrani na koju možda ne pomišljate, kao što su umak od rajčice, umak za roštilj, ukiseljeno povrće... Potražite sastojke poput sirutke od kukuruza visoke fruktoze, melase, dekstroze, glukoze, sirupa sirutke, kukuruznog sirupa ili karamele na naljepnici i bježite od njih ako izbjegavate dodatni šećer.

 

3. Gotovo je nemoguće znati što je u hrani koju ne kuhate, stoga pazite kada idete jesti vani.

4. Čim sam izbacila jednu grupu hrane, samo sam je još više željela. Sanjala sam čokoladu…

5. Umjesto da činite nevjerojatno teške promjene u prehrani, mnogo je lakše napraviti male promjene, poput dodavanja više voća i povrća. Niz malih promjena zbližava se s jednom velikom promjenom tijekom vremena.

 

 

Facebook komentari