Veliki vodič za generaciju 50 plus Stariji ste od 50? Ovo biste trebali češće jesti

O zdravlju mozga počinjemo razmišljati tek kad već natovarimo dosta godina na leđa. Srećom, održavanje zdravog mozga može biti itekako ukusno, kao što možete vidjeti po ovom popisu 10 namirnica za koje su istraživanja pokazala da štite zdravlje tog izuzetno važnog organa.

 

1. Losos

Pozitivni sastojci: omega-3 masne kiseline, proteini, vitamin .

Istraživanja su pokazala: usporava degeneraciju moždanih stanica, stabilizira raspoloženje.

 

2. Sjemenke lana

Pozitivni sastojci: omega-3 masne kiseline, lignani, vlakna, proteini.

Istraživanja su pokazala: smanjuju upalu, poboljšavaju zdravlje moždanih stanica.

 

3. Borovnice

Pozitivni sastojci: vitamin C, mangan, vitamin K, dijetalna vlakna.

Istraživanja su pokazala: umanjuju oštećenja mozga povezana s moždanim udarom, poboljšavaju pamćenje, smanjuju rizik za razvoj upalnih procesa i raka, pomažu u kontroli krvnog tlaka, snižavaju kolesterol.

 

4. Orasi

Pozitivni sastojci: ugljikohidrati, proteini, nezasićene masne kiseline, vlakna, kalcij, željezo, cink.

Istraživanja su pokazala: poboljšavaju reakciju na stres, pridonose jasnijem razmišljanju, poboljšavaju pamćenje i druge kognitivne funkcije.

 

5. Zeleni čaj

Pozitivni sastojci: enzimi, aminokiseline, ugljikohidrati, lipidi, steroli, katehini, polifenoli, karotenoidi, tokoferol, vitamini.

Istraživanja su pokazala: smanjuje mentalni zamor, poboljšava moždane funkcije.

 

6. Čokolada

Pozitivni sastojci: antioksidansi, naročito flavonoidi.

 

Istraživanja su pokazala: poboljšava cirkulaciju, snižava krvni tlak, poboljšava kognitivne sposobnosti, snižava kolesterol, stimulira mozak.

 

7. Jaja

Pozitivni sastojci: aminokiseline, retinol (vitamin A9), vitamini B skupine, kolin, željezo, kalcij, fosfor, kalij.

Istraživanja su pokazala: potiču razvoj mozga, poboljšavaju motoričke funkcije i pamćenje.

Foto: iStock Održite vaš mozak vitalnim.

8. Srdele

Pozitivni sastojci: vitamini B skupine, vitamin D, omega-3 masne kiseline, niacin, proteini, fosfor, kalcij, kalij.

Istraživanja su pokazala: poboljšavaju zdravlje živčanog sustava, smanjuju rizik za razvoj Alzheimerove bolesti, pomažu u kontroli razine šećera u krvi.

 

9. Avokado

Pozitivni sastojci: jednostruko nezasićene masne kiseline.

Istraživanja su pokazala: štiti astrocite (živčane stanice u mozgu), održava normalne vrijednosti krvnog tlaka (te djeluje kao prevencija srčanog i moždanog udara), snižava kolesterol.

 

10. Špinat

Pozitivni sastojci: folna kiselina, enzimi

Istraživanja su pokazala: pomaže u prevenciji demencije (naročito kod žena), jača sinapse u mozgu, poboljšava funkcije neuroprijenosnika, regulira zadržavanje vode u tkivima.

 

U našem specijalu možete čitati i:

Depresivnost, ljutnja, razdražljivost... Patite li od emocionalnog stresa?

12 zlatnih pravila - kako što dulje sačuvati britak um

Samo jedna stvar je dovoljna da ostanete u formi i u starijoj dobi...

Ovih se bolesti treba čuvati nakon 50., a posljednje će vas posebno rastužiti

Kako se boriti protiv bolesti koja je češća kod žena, a opasnija kod muškaraca?

TEST: Saznajte jeste li u depresiji i kako sačuvati mentalno zdravlje

Facebook komentari