O obliku tijela ovisi i prehrana Što jesti ako ste 'kruška ili 'jabuka', a što ako ste 'pješčani sat ili 'obrnuti trokut'

Jednom kad se počnete hraniti po pravilima prehrane prema obliku tijela - bit ćete iznenađeni kako će se vaše tijelo brzo transformirati u sliku koju ste željeli vidjeti u ogledalu.

 

Kažu stručnjaci kako oblik našeg tijela u mnogome utječe na to na kojim ćemo njegovim dijelovima skladištiti masti. Stoga, ne postoji univerzalni način prehrane koji će odgovarati svim tipovima tijela. Ako do sad niste bili upoznati s ovom teorijom, možda je vrijeme da je isprobate i uvjerite se u njene učinke.

Naime, stručnjaci dodaju, jednom kad se počnete hraniti po pravilima prehrane prema obliku tijela - bit ćete iznenađeni kako će se vaše tijelo brzo transformirati u sliku koju ste željeli vidjeti u ogledalu. Osim što ćete smršavjeti, imat ćete, ističu, i puno više energije.

 

Tijelo u obliku jabuke

Kod osoba ovakvog oblika tijela masnoće se najviše nakupljaju u predjelu abdomena. Ruke i noge su obično vitke u odnosu na središnji dio tijela. Iako ovakav tip tijela predstavlja rizik za zdravlje zbog viška masnoće, pravilnom prehranom i redovitom fizičkom aktivnošću moguće je liniju dovesti do savršenstva (iako će neki reći da to ne postoji).

Žudite za: hranom bogatom škrobom i/li šećerom, gaziranim pićima i kofeinom.

Posljedice: nedostaje vam energije te imate stalnu želju da biste nešto "gricnuli".

Hormon na koji morate pripaziti: inzulin. Ako želite izgubiti višak kilograma, trebate voditi računa o razini šećera u krvi.

Idealna prehrana: čisti proteini, koji se kriju u piletini, nemasnoj govedini, ribi. Jelovniku dodajte zdrave masnoće u obliku orašastih plodova, avokada, maslinova ulja, kokosova ulja te sireva. Nikako ne zaobilazite zeleno lisnato povrće, poput špinata, blitve i kelja.

Ograničite unos: ugljikohidrata na jedan obrok dnevno i voća s niskim glikemijskim indeksom, kao što je bobičasto voće.

Iz prehrane izbacite: kavu i sve druge napitke bogate kofeinom, jer utječu na razinu hormona kortizola i inzulina. Također izbacite rafinirane ugljikohidrate kao što su gazirana pića, zaslađeni sokovi, zaslađeni jogurt, čips, smoki i čokoladice.

 

Tijelo kruškolikog oblika

Kod osoba ovakvog oblika tijela masnoće se najviše nakupljaju na području guze, bokova i bedara te često imaju izraženiji donji dio trbuha. Gornji dio tijela značajno je manji od donjeg te ima vrlo malo masti na rukama i grudima. Problem kod ovog tipa tijela je što gubitak suvišnih kilograma ide vrlo sporo. Razlog tome vrlo vjerojatno je, ističu stručnjaci, hormon estrogen, koji je dominantan u vašem organizmu. Konzumacija namirnica koje "umiruju" rad ovog hormona, znatno ćete ubrzati mršavljenje.

Žudite za: mliječnim proizvodima visokog postotka masnoće, pa volite popiti kavu sa šlagom ili cappuccino, a volite zagristi i kremasti desert.

Posljedice: između obroka i kasno navečer osjećate izraženu glad.

Hormon na koji morate pripaziti: estrogen. Iako ovaj hormon sam po sebi uopće nije opasan, ako ga imate previše u odnosu na druge hormone, posebno na progesteron, budite sigurni da će utjecati na povećanje tjelesne mase, ističu stručnjaci.

Idealna prehrana: visoko na listi poželjnih namirnica za vas su vlakna, odnosno namirnice bogate vlaknima, koja se kriju u voću i povrću te žitaricama poput heljde, zobi, leće i integralne riže. Pronaći ćete ih i u chia sjemenkama, lanenim sjemenkama, bademima, avokadu, jabukama, kruškama… Također, uzimajte i manje količine nemasnih proteina te namirnice s manjim udjelom mliječne masti, kao što je posni sir.

Iz prehrane izbacite: namirnice s visokim udjelom mliječne masti kao što su punomasni sir i vrhnje, kofein, alkohol, tofu, grickalice te složene ugljikohidrate.

Foto: iStock Ako imate tijelo u obliku kruške, probajte se suzdržati od kolača i masnih krema.

Tijelo u obliku obrnutog trokuta

Ovakav oblik tijela znači da imate izraženiji gornji dio tijela koji se sužava prema struku. Najviše masnoća nakuplja se stoga na grudima, rukama i leđima.

Žudite za: slanom i masnom hranom te alkoholom.

Posljedice: Tijekom dana imate dovoljno energije, no zato navečer osjećate veliki umor i imate izraženu želju za hranom.

Hormon na koji morate pripaziti: Kortizol. Ovaj hormon luči se kroz nadbubrežnu žlijezdu te se najčešće skladišti u bubrezima. Zbog njegove stalne visoke vrijednosti, kažu stručnjaci, povisuju se vrijednosti i drugih hormona, a posebno inzulina, zbog čega dolazi do debljanja.

Idealna prehrana: u prehranu uvrstite zdrave ugljikohidrate, one iz žitarica kao što su zob, heljda, integralna riža… te mliječne proizvode sa smanjenim udjelom mliječne masti. Kupovne sokove zamijenite svježe cijeđenim sokovima napravljene od voća i povrća kako biste tijelu osigurali i vlakna.

Iz prehrane izbacite: masno meso i sireve, grickalice, čokoladice, gazirana pića i kavu.

 

Tijelo u obliku pješčanog sata

Za ovaj oblik tijela specifično je da se masnoća podjednako nakuplja na svim njegovim dijelovima. Višak kilograma stoga je često podjednako vidljiv kako na licu, rukama i grudima, tako i na trbuhu, bedrima, koljenima, pa i gležnjevima.

Žudite za: mliječnim proizvodima i slatkišima.

Posljedice: zatvor stolice i zadržavanje vode u tijelu.

Hormon na koji morate pripaziti: kao što vjerojatno znate, glavni regulator svih hormona u tijelu je hipofiza. Ona može imati veliki utjecaj na rad kortizola, inzulina, kao i štitne žlijezde (štitnjače).

Idealna prehrana: preporučuje se čim više svježeg voća, povrća i integralnih žitarica. Također treba paziti i na unos bjelančevina, koje ćete pronaći u mesu, ribi, jajima, mlijeku, jogurtu, siru, mahunarkama, žitaricama…

Iz prehrane izbacite: rafinirane ugljikohidrate, kupovne slatkiše, kofein.


Na kraju, jedino što je važno jest da se dobro osjećate u svom tijelu. :)

iStock 635884624

Facebook komentari