Daj griz Za one koji su stalno gladni! Ove super namirnice produljuju osjećaj sitosti

Dea Marinović

Završila sam studij komunikologije na Hrvatskim studijima, a novinarstvom se bavim nekoliko godina. Radila sam u dnevnim novinama,...

Više >

Na osjećaj sitosti ne utječe količina kalorija već vrsta namirnica koju unesemo.

 

Ručali ste oko 12, a već u 14 sati imate osjećaj kao da niste uzeli ni zalogaja. Ne, niste najveći proždrljivac na svijetu, već je lako moguće da ne jedete dovoljno namirnica koje će vas održati sitima do sljedećeg obroka.

Za razliku od ugljikohidrata, hrana bogata proteinima, obično se sporije probavlja te daje dulji osjećaj sitosti. No moraju također imati vlakna, kao i masti.

Koje odabrati?

 

  • Pistacio

Pistacio nudi vlakna i nezasićene masne kiseline. Možete ga grickati ili dodati u juhu, zobenu kašu ili smoothie. Oko 1/4 šalice pistacija će vam dati oko 3 grama vlakana, 14 grama zdrave masti i 6 grama bjelančevina.

Poznato je da vlaknaste materije stvaraju osjećaj sitosti, ubrzavaju probavu i štite od raka crijeva.

 

  • Zobena kaša

Vlakna koja sadrži zobena kaša djeluju tako da povećavaju volumen pojedene količine u našem probavnom sustavu, zbog čega ćete nakon zobene kaše biti duže vremena siti.

Osim toga, zahvaljujući vlaknima, stimulira probavu i pokretač je metabolizma pa je idealna hrana za sve one koji žele izgubiti koji kilogram.

 

  • Artičoke

One su dobar izvor netopivih vlakana koja brzo prolaze kroz vaš probavni trakt i pomažu kod zatvora. Također mogu pomoći u osjećaju sitosti i kontroli težine. Artičoke nude oko 8 grama vlakana po šalici, uz 5 grama proteina.

 

  • Mahunarke

Grah, grašak i leća su bogate prebiotičkim vlaknima koji pomažu hraniti naše crijevne bakterije i poboljšati zdravlje crijeva.

 

Mahunarke održavaju razinu šećera u ravnoteži što znači da se dulje vrijeme zadržava osjećaj sitosti. Sjajno, zar ne?

 

  • Avokado tost

Osim što je ukusan, ovim ćete obrokom unijeti čak 20 različitih hranjivih tvari. U srednje velikom avokadu nalazi se 10 grama vlakana sa 75 posto netopivih vlakana koji ubrzavaju probavu te 25 posto topivih koji su odgovorni za osjećaj sitosti.

Foto: Istock Avokado je izrazito zdrava namirnica koja će vaš obrok obogatiti zdravim masnoćama.

  • Bademi

Skladan omjer omega-3 nezasićenih masnih kiselina, bjelančevina i cjelovitih vlakana suzbijaju apetit i produljuje osjećaj sitosti.

I što je još bolje, bademi čuvaju zdravlje srca, poboljšavaju pamćenje, jačaju imunitet i pojačavaju seksualnu želju.

 

Facebook komentari