Poznata od davnina Mirisna i sočna poslastica protiv reume, gihta i iscrpljenosti

Vesna Bosanac

Vesna Bosanac diplomirala je i doktorirala nutricionizam na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Prva je nu...

Više >

Ima ih ljetnih, jesenskih i zimskih. Malih i velikih. Žutih, zelenih i smeđih. Europskih i Azijskih. Kruškolikih i onih više okruglih.

 

Obožavamo njihovu prepoznatljivu aromu. Baš onako nekako jesensko-zimsku. Jedemo ih sirove, od njih kuhamo kompot, radimo sok i pečemo biskvitne kolače.

Došao je red reći nešto i o kruškama.

 

Zanimljiv sastav

Kruška potječe sa Srednjeg Istoka, a u Aziji se uzgaja već preko 3000 godina. Danas ima više od 5000 njezinih sorata. Prepoznatljiv miris čini ju omiljenim voćem svih generacija što se može zahvaliti prisutnošću čak 300 hlapljivih komponenata.

Kruška je jedan od zimskih izvora vlakana, a značajan je i sadržaj vitamina C. Prisutnost ovog vitamina slovi kao važan pokazatelj kvalitete voća. Nažalost, njegov sadržaj opada termičkom obradom, pa je kruške najbolje jesti sirove.

One uz to sadrže cijeli niz fenolnih tvari koje određuju boju i kvalitetu plodova, a također im pružaju otpornost prema nepovoljnim klimatskim uvjetima, nametnicima i predatorima. Među njima dominiraju procijanidini. Pozitivno utječu i na naše zdravlje.

 

Kruška za zdravlje

Od pamtivijeka se u narodnoj medicini kruška koristi u liječenju mnogih tegoba. Pomaže kod gihta, te pozitivno djeluje na zdravlje bubrega i mokrenje. Od koristi je i kod reume. Tada se kao kura od nekoliko tjedana preporučuje pojesti 300 g krušaka prije doručka, ručka i večere.

Kruške prirodno sadrže lako iskoristive šećere, pa su svakako od pomoći protiv iznemoglosti i iscrpljenosti. Važan sastojak krušaka je i pektin koji pomaže održavanje kiselo-bazične ravnoteže u organizmu kao i primjerene koncentracije šećera u krvi. Odnos šećera u kruški je takav da je ona prikladna dijabetičarima. Preporučuje se i za jačanje imuniteta. Svježi nezaslađeni sok kruške dokazano štiti mokraćne putove od štetnih bakterija.

Osim ploda, ljekovita svojstva pokazuju listovi i kora stabla kruške. Ne slučajno Homer je kruške nazivao "Božjim darom".

Bilo jutro ili popodne, organizmu treba osvježenje, zaštita i energija. I zato, osladite se kruškom.

 


Zamuti zimski smoothie

Ovaj smoothie je jednostavan da jednostavniji ne može biti. A i prava je ranojutarnja budilica.

U blender stavite šaku opranog špinata, jednu na kocke izrezanu slatku krušku, malo svježeg naribanog đumbira, 2 jušne žlice limunovog soka i 1 dl vode. Izblendajte, ulijte u čaše i pospite netom samljevenim lanenim sjemenkama.

Neka vam je u slast!

Facebook komentari