Minerali su kemijski elementi od izrazite važnosti za normalno funkcioniranje organizma stoga što su prijeko potrebni u mnogim biokemijskim procesima.
Svaki mineral ima specifično djelovanje, no, s obzirom na činjenicu da ljudski organizam ne može proizvoditi minerale, potrebno ih je unositi hranom ili tekućinom.

Foto: iStock

Magnezij (Mg)

Funkcije

  • o njemu ovisi više od 300 enzima u organizmu tako što utječe na njihovu aktivnost
  • pomaže živčanu i mišićnu funkciju
  • ima antioksidativno djelovanje
  • zaslužan je za izgradnju i zdravlje kostiju i zuba
  • pomaže tijelu stvoriti energiju i proteine
  • sudjeluje u regulaciji krvnog tlaka

Izvori

Cjelovite žitarice i proizvodi od cjelovitih žitarica, sjemenke sezama, lana te suncokretove sjemenke, klice, orašasti plodovi, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj), krumpir, grašak, grah, leća, bob, mrkva, peršin, avokado, banane, mlijeko, kakao (čokolada), kava, čaj, tofu.

Učinkovitost pri liječenju

  • aritmija i bolesti srca
  • astma
  • dijabetes tipa 2
  • fibromijalgija
  • visoki krvni tlak
  • migrena
  • osteoporoza
  • preeklampsija
  • eklampsija
  • predmenstrualni sindrom (PMS)
  • nesanica

Mjere opreza

Magnezij iz hrane ne predstavlja nikakav rizik za zdravlje, međutim, onaj koji nalazimo u dodacima prehrani nije bezazlen ako se uzima u prekomjernim količinama. U tom slučaju uslijedit će proljev, grčevi, mučnina, povraćanje, niži krvni tlak, poremećaj srčanog ritma, otežano disanje, slabost u mišićima.