Minerali su kemijski elementi od izrazite važnosti za normalno funkcioniranje organizma stoga što su prijeko potrebni u mnogim biokemijskim procesima.
Svaki mineral ima specifično djelovanje, no, s obzirom na činjenicu da ljudski organizam ne može proizvoditi minerale, potrebno ih je unositi hranom ili tekućinom.

Foto: iStock

Natrij (Na)

Funkcije

  • sudjeluje u održavanju membranskog potencijala pa tako i provođenje živčanih impulsa, kontrakciju mišića i funkciju srca
  • važan je za održavanje osmotskog tlaka
  • potreban je za apsorpciju i reapsorpciju klora te apsorpciju vode, aminokiselina, glukoze i nekih vitamina

Izvori

Natrij najviše dobivamo konzumacijom natrijevog klorida, odnosno kuhinjske soli, no nalazimo ga i u drugim namirnicama kao što su: celer, grašak, mlijeko, meso, jaja, sol. Dodatne izvore natrija pronaći ćemo u konzerviranoj hrani, začinima, suhomesnatim proizvodima, gotovim umacima i jelima, brzoj hrani...

Učinkovitost pri liječenju

  • bolesti bubrega
  • dijabetes
  • gastrointestinalne bolesti
  • hipofunkcija nadbubrežne žlijezde

Mjere opreza

Povećan unos natrija, odnosno natrijeva klorida ima mnoge neželjene učinke na zdravlje, pa se ne preporuča pretjerano zasoljavati hranu. U suprotnom, osjetit ćemo snažnu žeđ, a ako je unos vode manji od njezina gubitka, može se razviti hiponatremija (poremećaj elektrolita) na koju ukazuju sljedeća stanja: slabost, vrtoglavica, mučnina, povraćanje, dijareja, grčevi, razdražljivost, ubrzan rad srca, otežano disanje