A oko vas kaos 3 greške zbog kojih ste neorganizirani i kako ih izbjeći

Tamara Kajari, mag.oec.

Magistrica sam ekonomije, ali moj pravi poziv je pomaganje ženama oko organizacijskih vještina. Nakon deset godina rada u srednjem...

Više >

Stvarni uzroci neorganiziranosti i kaotične svakodnevice individualni su za svaku osobu, no ipak se tri obrasca ponašanja ističu kao najčešči kod većine neorganiziranih ljudi.

 

Ako i vas muče pretrpani ormari, zastrašujuće dnevne 'to do' liste, kašnjenja, zaboravljanja i česti kaos velika je vjerojatnost da griješite na barem jedan od ova tri načina:

Ne planirate dobro (ili uopće) - ako pokušavate sve zapamtiti i rijetko ili pogrešno zapisujete svoje obaveze svakako ne spadate među one koji znaju planirati. Zapisujete li ipak, ali preopćenito ili bez vremenskih granica logično je da imate i problema s realizacijom.

• Kupujete impulzivno - ako ste među onima koji uglavnom idu u kupovinu bez unaprijed sastavljenog popisa, ako kupujete primarno jer vam se nešto sviđa umjesto jer vam zaista treba, ako zastanete kraj svake reklame za posebnu ponudu onda ste definitivno impulzivni kupac.

Količina stvari koju tako kupujete i unosite u svoj prostor definitivno nije rezultat vaših stvarnih potreba i zato je uglavnom prekomjerna.

• Preuzimate previše obaveza na sebe - ovo je tipičan problem ljudi koji nisu savladali određivanje prioriteta, ljudi koji teško prepuštaju posao nekom drugom, ali i ljudi koji vrlo često imaju pogrešna očekivanja od drugih i od samih sebe.

 

Zato evo koja 3 koraka trebate poduzeti za bolju organiziranost i veću kontrolu:

 

1. NAUČITE PLANIRATI

Zapisujte svoje svakodnevne obaveze dovoljno precizno da bude potpuno jasno što trebate napraviti. Naučite procijeniti vremensko trajanje pojedine obaveze.

Ne brkajte zadatke (npr. poslati izvještaj) i projekte (npr. organizirati prezentaciju) jer će vam, na kraju dana, dnevna lista uvijek biti neostvarena, a vi frustrirani.

 

2. KORISTITE POPISE ZA KUPOVINU

Prestanite odlaziti u rekreativne shoppinge već planirajte svoje kupovine unaprijed određujući po što idete, kamo i kada. Redovite nabavke svedite na jednom do dva puta tjedno, a kupnju odjeće, obuće i nekih većih stvari obavljajte isključivo temeljem unaprijed određenih stvarnih potreba.

Tako vam se neće desiti da vam ponestane najvažnije namirnice za pripremu ručka ili da umjesto hlača koje ste trebali kupiti kući dođete s još jednim crnim kaputom i sličnim čizmama kakve već imate jer su baš bili na sniženju.

 

3. DELEGIRAJTE

Prihvatite pomoć i prakticirajte delegiranje zadataka kad god je to moguće. Činjenica da netko može neku obavezu odraditi jednako dobro kao i vi ili čak bolje, nije nešto što vas treba smetati nego to trebate iskoristiti.

 

Facebook komentari