Ove godine ću drugačije... Akcija - blagdani: Kako skinuti kile i zablistati do najluđe noći u godini!?

Kad počnete odbrojavati posljednjih trideset dana do najluđe noći u godini, možda će vas uhvatiti panika - jer kako ćete zablistati za tako malo vremena? No, ne uzrujavajte se, nego krenite redom, jer ostalo je sasvim dovoljno dana da plan uljepšavanja provedete u djelo.

 

Iz godine u godinu, negdje krajem studenog, odlučite: "Do Božića ću skinuti dvije-tri kile i tako ću dobro izgledati da ću na novogodišnjem dočeku sve oboriti s nogu! I da, na vrijeme ću kupiti poklone, neću juriti uokolo na Badnjak tražeći vatrogasno rješenje."

Odluke se čvrsto držite dva dana, a zatim popustite, jer "ima vremena". No, vremena nema i dok se okrenete, blagdani su na vratima, a vi u vremenskoj stisci.

Ove godine ne treba biti tako: pridržavajući se ovog jednostavnog plana izgubite pokoji suvišan kilogram, preporodite kožu i kosu i u šoping krenite na vrijeme.

 

Dijeta za oblikovanje

Skidanje pokojeg kilograma omogućit će vam da uživate u blagdanskoj purici, kolačima i ostalim specijalitetima bez opsjednutosti kalorijama i straha da nakon blagdana nećete više moći ući u svoje suknje i hlače. Osim toga, mala crna haljina ili pripijene traperice i top - što god odlučite odjenuti za proslavu - pristajat će vam puno bolje kad budete imali 2-3 kilograma manje.

Dijetu nazvanu Shape-up nutricionisti su kreirali upravo za predblagdanski period. Ta jednostavna dijeta bazira se na dnevnom unosu 1250 kalorija, a obiluje namirnicama bogatim vlaknima kako biste se dulje osjećali siti, ali i puni energije.

 

Za važne prilike

Dijetu počnite mjesec dana prije blagdana. Trebali biste izgubiti 1,5 do 2 kilograma u prvom tjednu dijete te još po jedan kilogram u iduća tri tjedna do Božića. To je moguće jer su u jelovniku predložene namirnice s niskim glikemijskim indeksom koje postupno oslobađaju energiju. Na taj način bit ćete dovoljno siti da uopće ne razmišljate o međuobrocima.

Dijeta je idealna za one koji žele izgubiti nekoliko kilograma uoči blagdana, bez puno odricanja i gnjavaže. Naravno, može se primijeniti i uoči bilo koje druge važne prilike, vjenčanja, promocije, rođendana...

 

Faza pripreme

Svaki dan odaberite doručak, ručak i večeru iz popisa prijedloga koji vam donosimo. Osim toga, trebali biste piti šest do osam čaša vode dnevno, no možete ih zamijeniti i zelenim čajem ili biljnim uvarcima.

Za doručak uvijek treba popiti 120 ml obranog mlijeka (možete ga dodati u čaj ili kavu). To je temeljno pravilo koje vrijedi za svaki dan bez obzira na to koji prijedlog doručka odaberete.

Pazite da svaki dan imate barem jednu porciju povrća. Ako ga u predloženim jelovnicima nema, dodajte voće ili povrće (kelj, cikoriju, tikvicu, brokulu, salatu), svježe, kuhano u vodi ili na pari.

Foto: iStock Kod ribe prednost dajte masnim vrstama kao što su losos ili srdele, koje obiluju omega-3 masnim kiselinama.

Doručak
  • 1 zdjelica (40 g) žitnih pahuljica sa 125 ml obranog mlijeka; jedna jabuka
  • 1 čašica prirodnog jogurta (125 ml) sa smanjenim udjelom masti i dvije žlice müsla
  • 1 zdjelica (30 g) integralnih žitarica s medom, 125 ml obranog mlijeka, šaka grožđica ili drugog suhog voća
  • 1 ploška integralnog dvopeka i 175 grama jogurta
  • 3 žlice suhog voća ili jedna svježa voćka i orasi/müsli sa 125 ml obranog mlijeka

 

Ručak
  • 1 pecivo od 50 g premazano nemasnim sirom + salata od kuhanog kukuruza i mahuna
  • 2 tacosa ili jedna palačinka nadjevena obiljem zelenog lisnatog povrća (zelena salata, špinat, matovilac...), svježom ili kuhanom rajčicom i paprikom te naribanim sirom (ementaler)
  • 70 grama integralnog kruha s kuhanim pilećim prsima, matovilac i 2 čajne žličice majoneze s manje masnoća
  • zdjelica juhe od povrća + 1 žlica sira za mazanje raspoređena na tri krekera + 3 ploške rajčice
  • 250 g tune + 125 g jogurta
  • 2 ploške kruha od miješanih žitarica začinjene s puno lisnatog zelenog povrća + 1 od sljedećih namirnica po izboru: račići; nemasni sir za mazanje; ploške kuhane šunke; ploške puretine; tuna konzervirana u slanoj vodi
  • srednje velik krumpir pečen u pećnici s jednom od sljedećih namirnica po izboru: 3 žlice graha; tanke ploške pršuta + 2 koluta ananasa iz kompota; tanjur guste juhe od povrća (bez krumpira); 1 čašica svježeg kravljeg sira s vlascem + naribana mrkva

 

Večera

  • 100 g integralne tjestenine s kuhanom brokulom i začinjene sirovim uljem i paprom; zdjelica malina
  • pečena pileća prsa + 2 mala krumpira skuhana ili pečena u pećnici, mrkva i cvjetača; sorbet od limuna
  • 100 g fileta lososa pečenog na žaru s jednim malim krumpirom pečenim u pećnici te s dvije žlice narezanih gljiva i luka
  • ražnjići od račića: 150 g račića nabodenih na 2 štapića naizmjence s gljivama i lukom (začinite paprom i malo ulja te ispecite na grilu); kuglica sladoleda

 

Savjet!

Ako ste preskočili jedan dan dijete, nemojte gubiti entuzijazam. Najbolje je odmah se vratiti na pravi put i već sljedeći dan nastaviti s dijetom. Rezultati neće izostati.

 


Foto: iStock Ispravna njega kože zahtjeva pažljiv izbor proizvoda koje nanosimo direktno na kožu, ali i s onih koje unosimo u tijelo putem hrane i pića.

Odbrojavanje je počelo

Koža: zaboravite šećer i sol

Kad počnete odbrojavati posljednjih trideset dana do najluđe noći u godini, možda će vas uhvatiti panika - jer kako ćete zablistati za tako malo vremena? No, ne uzrujavajte se, nego krenite redom, jer ostalo je sasvim dovoljno dana da plan uljepšavanja provedete u djelo.

Prvi korak glasi: izbacite pušenje i alkohol te izbjegavajte hranu bogatu šećerom, soli i aditivima, jer hrana koja sadrži previše soli dovodi do zadržavanja vode, pa lice i tijelo mogu djelovati natečeno. Prekomjerna konzumacija šećera pak izaziva kemijske reakcije koje ne štete samo liniji, nego izazivaju i gubitak elasticiteta u koži i smanjenu proizvodnje kolagena što dovodi do pojave bora. Pijte dovoljno tekućine, posebno vode i biljnih čajeva.

 

Za početak piling

Svaki tjedan kod kuće napravite piling kako biste osvježili lice i tijelo i stimulirali regeneraciju kože. Ovisno o tipu kože mogućnosti su različite. Univerzalni su pilinzi iz kućne radinosti mješavina meda, maslinova ulja i palente ili mljevenih lanenih sjemenki, soli i maslinova ulja ili soli i baznog ulja poput bademovog i maslinovog s nekoliko kapi eteričnog ulja. Za bazne mrvice može poslužiti i talog od kave kojem možete dodati maslinovo ulje. Piling primijenite i na licu i na tijelu.

 

Maske za lice

Jednostavna maska za lice od jogurta ili kefira u koju možete dodati i maslinovo ulje regenerirat će i nahraniti kožu. Ostavite je da djeluje 15 minuta, a nakon toga isperite mlakom vodom. Poigrajte se i drugim namirnicama: zgnječena banana ili avokado pomiješani s medom nahranit će kožu i učiniti je glatkom i blistavom.

 

Ne zaboravite na ruke

Ruke su uvijek izložene pogledima i zato im je potrebna redovita i pravilna njega, a posebnu pažnju treba posvetiti i noktima.

U zimskim mjesecima ruke treba pojačano tretirati preparatima koji će im vratiti vlažnost. Za njegu svakodnevno koristite odgovarajuću kremu i nanosite je nakon svakog pranja ruku, jer i sapuni, uz hladnoću, dodatno isušuju kožu. Koristite kreme na bazi kamilice i nevena, a kad god ste u prilici, masirajte ruke i područje oko noktiju.

Svakodnevno mažite nokte maslinovim ili biljnim uljem ili glicerinom, a da biste im vratili lijepu i prirodnu boju za deset dana, svakodnevno masirajte nokte kriškom limuna. Vitamin C iz tog voća ojačat će ploču nokta i vratiti joj prirodni sjaj.

 

Wellness u zadnji tren

Odlučite li se detoksikacijom dodatno pripremiti organizam za obilnije količine hrane i pokoju čašicu previše, wellness je idealno mjesto za to.

Sauna je već standardni i provjeren način detoksikacije cijelog tijela, visoke temperature u njoj višestruko pozitivno djeluju na zdravlje. Opuštaju se mišići, osnažuje se imunitet, vrućina širi pore te se skidaju odumrle stanice kože, a tijelo nakon boravka u sauni zablista.

Koža cijelog tijela je glatka. Doda li se tome odlazak u tursku kupku i masaža aromatičnim uljima, tijelo će biti zahvalno i savršeno pripremljeno za dane zabavljanja.

Foto: iStock Ako je ikako moguće, probajte kosu sušiti na zraku bez upotrebe sušila, pegle i sličnih pomagala.
 

Kosa: jednom tjedno masaža uljem

Još uvijek imate dovoljno vremena da kosi pružite predah od agresivnih tretmana i pomognete da što prije vrati sjaj i ljepotu.

 

Balzam za omekšavanje

Kupite balzam za obnavljanje oštećene kose koji se nanosi na suhu ili prosušenu kosu i nanesite ga prije spavanja. Ujutro ćete uživati u kosi sjajnoj i mekoj poput svile. Odaberite balzame obogaćene oligoelementima (cink, bakar, selen) i ceramidima koji kosi daju čvrstoću i čine je otpornijom, vitaminima i mineralima koji je hrane te posebnim liporegenerirajućim kompleksima koji će sanirati oštećenja nastala djelovanjem vanjskih faktora.

 

"Leave in" regenerator

Regeneratori koji se nanose nakon pranja kose i koje ne treba ispirati pravi su melem za isušenu i oštećenu kosu koju čine mekom i podatnom, a uz to sprečavaju stvaranje čvorića.

 

Masaža vrućim uljem

Tretmani vrućim uljem najbolji su način da kosu dubinski iscijelite i "nahranite" od korijena do vrhova. Bočica ulja (kakve možete kupiti u svakoj drogeriji) tjedno pomoći će vam da vratite vlasištu vlagu i masnoću, a nanošenje vrućeg ulja je odlična prilika i za dobru masažu vlasišta koja jača korijen te potiče rast novih vlasi. Ulje zagrijte na pari, nanesite na vlasište i utrljajte laganim kružnim pokretima, zatim ostatak nanesite na cijelu kosu po dužini, omotajte glavu prozirnom plastičnom folijom i ostavite najmanje jedan sat. Tretman završite temeljitim ispiranjem kose. Za izuzetno suhu, ispucanu i oštećenu kosu najučinkovitije je ricinusovo ulje koje omekšava i obnavlja vlasi od korijena do vrhova. Omekšavajuća svojstva imaju i kokosovo i bademovo ulje, ulje pšeničnih klica ili sjemenki lana te maslinovo ulje.

 

Osvježite boju

Zbog izblijedjele boje kosa, čak i ako nije oštećena, izgleda neuredno i "ofucano". Stoga je obnavljanje boje obavezno kako bi kosa izgledala svježe i zdravo za blagdanska slavlja. No, nemojte koristiti agresivnu boju na kemijskoj bazi jer će ona dodatno oštetiti i isušiti kosu. Najbolje je odabrati šampon u boji ili boju na biljnoj bazi bez amonijaka.

 

Bez stresnih tretmana

Za pranje koristite šampone koji ne sadrže tenzioaktivne tvari ili blage dječje šampone, i to u vrlo maloj količini i razrijeđene vodom. Dajte prednost šamponima koji sadrže ulje jojobe čiji je sastav najsličniji sastavu sebuma koji naša koža (i vlasište) prirodno luči te najučinkovitije zamjenjuje manjak te prirodne zaštitne ovojnice. Ako nikako ne možete bez fena, za sušenje kose i oblikovanje frizure koristite opciju hladnog zraka. I što je najvažnije, do Božića zaboravite na peglu za ravnanje, vruće uvijače i slične alate za oblikovanje frizura, jer ćete inače upropastiti sve ono dobro što ste poduzeli za kosu.

 

Nahranite je maskama

Hranjive maske za kosu koriste profesionalci i frizerski eksperti kad žele kosi pružiti intenzivnu njegu i u vrlo kratkom roku joj vratiti lijep i zdrav izgled. Takav tretman možete si priuštiti i sami, s jednom od tri maske:

• Majoneza + maslinovo ulje + jaje: pomiješajte ½ šalice maslinovog ulja, 3 žumanca i malo majoneze, smjesu nanesite po cijeloj kosi te isperite nakon 20 minuta.

• Banana + avokado: pomiješajte prezrelu bananu, avokado i žlicu maslinova ulja, stavite na vlažnu kosu i isperite hladnom vodom nakon 20 minuta.

• Med: utrljajte u vlažnu kosu pola šalice meda, ostavite pola sata i zatim isperite toplom vodom. Med jača i vlaži oštećenu kosu.

 

Facebook komentari