Riješi se daveža Kako otjerati gosta koji ne želi otići?

Stručnjakinja za bonton zna da je ljudima teško postaviti ograničenja. Ali ih poziva da u svojoj brizi za goste i posjetitelje ne zaborave misliti i na sebe.

 

Svakog gosta tri dana dosta. Biti dobar domaćin i organizator slavlja za prijatelje i obitelj može biti prekrasno, ali kada poneki gosti jednostavno ne žele otići, stvar se može pretvoriti u noćnu moru.

Isto vrijedi za posjetitelje koji nenajavljeno 'upadnu na tulum'. Ako ste prepristojni da im samo zatvorite vrata pred nosom, kako ih se riješiti, a da se ne ispadnete bezobrazni?

 

Večeras je bilo zabavno

Agnes Anna Jarosch, direktorica Njemačkog vijeća za bonton, savjetuje da se jasno pokaže da se slavlje približava kraju.

- Možete ponuditi jedno putno piće, sugerirajući da mu da je to svrha -  savjetuje Jarosch.

Pomaže i govor u perfektu, primjerice, "večeras je bilo zabavno". Prihvatljiv je i suptilni mig poput "zar je već toliko sati?".

Jarosch savjetuje i preciznost pri slanju pozivnice. "Naprimjer: 'Zabava počinje 18 sati, no neće trajati cijelu noć jer se moramo rano probuditi idućeg jutra".

- To vašim gostima daje nekakav smjer - objašnjava Jarosch. Stručnjakinja za bonton zna da je ljudima teško postaviti ograničenja. Ali ih poziva da u svojoj brizi za goste i posjetitelje ne zaborave misliti i na sebe.

- Naše tradicionalno shvaćanje pristojnosti stavlja domaćine u drugi plan. Ali time štetimo sami sebi - tvrdi.

Jarosch doduše savjetuje da se izbjegavaju lažne isprike.

 

- Sitne laži nam ne pomažu. One samo pogoršavaju stvari. Bolje je biti otvoren - zaključuje.

 

Facebook komentari