Izazov koji možemo savladati Želite li se bolje organizirati, riješite se prvo ove tri zablude

Tamara Kajari, mag.oec.

Magistrica sam ekonomije, ali moj pravi poziv je pomaganje ženama oko organizacijskih vještina. Nakon deset godina rada u srednjem...

Više >

Dosta vam je začaranog kruga stresa i nezadovoljstva zbog nedostatka vremena i pretrpanih ormara? Želite se bolje organizirati, ali sa svakim pokušajem samo si dodatno komplicirate život? Razlog je vjerojatno puno jednostavniji nego što mislite...

 

Opće je poznata činjenica da smo često sami sebi najveći neprijatelji u savladavanju nekih izazova. Pokušaj postizanja bolje osobne organiziranosti je vrlo dobar primjer jednog takvog izazova. Već prije samog početka rada na svojim planovima, ormarima ili papirima osoba ima barem nekoliko razloga zbog kojih sumnja u svoj uspjeh. Ako i vi sumnjate u mogućnost poboljšanja vlastitih organizacijskih vještina ovaj tekst bi vam mogao pomoći.

 

3 NAJVEĆE ZABLUDE O ORGANIZIRANJU

Ako se stalno ispočetka mučite s uvođenjem reda u svoje ormare i vremenski raspored, provjerite da slučajno nemate jedno od ovih pogrešnih i ograničavajućih uvjerenja:

 

1. ORGANIZIRANJE JE ISTO ŠTO I POSPREMANJE

Ovo je najveća i najčešća zabluda, a istina je nešto sasvim drugo. Pospremanje je po definiciji vraćanje stvari na njihovo mjesto pa ako ta mjesta nikad niste ni odredili, svaki vaš pokušaj pospremanja bit će naporan, dugotrajan i bez željenih rezultata. Organiziranjem međutim, otklanjate potrebu za stalnim pospremanjem i svodite ga na minimum jer su mjesta za stvari jasna i logična čime je i pospremanje lakše i brže. Organiziranim ljudima pospremanje nije svakodnevna muka nego planirana i rutinirana aktivnost kraćeg trajanja.

 

2. ORGANIZIRANO JE ISTO ŠTO I UREDNO

Ni ovo nije točno. Organiziranost i urednost nisu i ne moraju biti sinonimi. Bitno je da li imate svoje stvari (ili vremenske rasporede!) pod kontrolom ili ne, da li izvršavate svoje obaveze ili ne, da li se osjećate dobro u svom prostoru ili ne. Sve ostalo je "scenografija" koja može biti bonus u organiziranju, ali mu nije osnovni preduvjet. Najbolji primjer su osobe koje funkcioniraju u tzv. kreativnom neredu i pritom su produktivne i zadovoljne. Koliko god to nekome sa strane može izgledati kao grozan nered, organiziranim kreativcima to je logičan i funkcionalan način života i rada.

 

3. PROFESIONALNI ORGANIZATOR ĆE DODATNO ZAKOMPLICIRATI VAŠU SITUACIJU 

Ova zabluda proizlazi iz nepoznavanja same usluge profesionalnog organiziranja koja je kod nas još relativno nepoznata. Dobar profesionalni organizator ima vještinu pretvaranja organizacijskih rješenja u jednostavne, ali vrlo efikasne alate za pojednostavljenje svakodnevice osobe koju savjetuje. Jednostavnost pomaže osobi da prihvati nova rješenja i daje joj motivaciju da stvoreno rješenje lako nastavi održavati.

 

ORGANIZIRANJE JE PROCES I MOTIVACIJA JE JAKO BITNA

Umjesto propitivanja vlastitih sposobnosti i predviđanja svih mogućih prepreka (premali ormar za organiziranje odjeće ili nesnalaženje u planiranju pri organizaciji vremena), usredotočite se na željeni rezultat i osjećaj koji bi vam taj rezultat donio.

 

Za dodatnu motivaciju pokušajte prihvatiti barem neke od ovih velikih istina:

• savršeno je neprijatelj dobrom
• vrijeme, prostor i stvari trebaju služiti vama, a ne obrnuto
• zatražiti pomoć stručnjaka nije znak slabosti nego mudrosti

 

Facebook komentari