Jedimo kao naši stari 12 razloga zašto je ova prehrana bolja od drugih

Dobro djeluje na mozak i srce, a masnoće nisu zabranjene. Priprema je jednostavna i nećete biti gladni. Nema brojanja kalorija te se lako i trajno mršavi. Izbor namirnica je širok, a nije isključeno ni vino.

 

1. Dulje ćete ostati britki i oštroumni

Namirnice koje štite srce dobre su i za mozak. Ne jedete loše masnoće i prerađenu hranu koja može uzrokovati upalu u organizmu. Mediteranska prehrana prepuna je antioksidansa i čuva mozak. Pored toga, obiluje vitaminima i mineralima, prije svega onima iz prirodnih izvora - hrane i vode što je posebno važno, pogotovo kada je riječ o magneziju, mineralu mladosti.

 

2. Začini su ukusni

Mediteranske začine poput lovora, korijandra, ružmarina, češnjaka, papra i cimeta dodajte u hranu u tolikoj mjeri da gotovo zamijene sol. A zdravstvene koristi od toga su velike. Korijandar i ružmarin, primjerice, bogati su hranjivim tvarima i snažni antioksidansi koji imaju veliku moć u borbi protiv raznih bolesti.

 

3. Možete jesti kruh

Birajte onaj od cjelovitih žitarica. Kruh i tjestenina od cjelovitih žitarica imaju više proteina i minerala i općenito su zdraviji od onih od bijelog brašna. Kušajte kockice cjelovitog kruha umočene u maslinovo ulje, s namazom od slanutka ili tahinijem (namaz od sezama).

 

4. Nema brojanja kalorija

Uz mediteranski način prehrane nama brojanja kalorija ili izbacivanja određenih skupina namirnica. Umjesto toga, loše masti zamjenjuju se onima zdravim za srce: maslinovo ulje koristi se umjesto margarina, riba se jede umjesto mesa, uživa se u okusima svježeg voća umjesto u preslatkim desertima i jede se obilje povrća i grahorica. Orašasti plodovi su dopušteni, ali dovoljno ih je pojesti šaku dnevno. Može se jesti cjeloviti kruh i piti vino u malim količinama.

 

5. Možete smršavjeti

Može se pomisliti da je pravo čudo izgubiti na težini jedući orahe, sir i ulje. Ali ove mediteranske osnove i stil jedenja koji podrazumijeva polako konzumiranje hrane pružit će vam osjećaj sitosti i zadovoljstva. Redovita tjelesna aktivnost pomoći će da zadržite zdravu težinu i također je važan dio svakodnevnog života.

 

6. Jednostavna za pripremu

Tradicionalna mediteranska prehrana u svakoj zemlji ima svoje dodatno obilježje, primjerice Grčka jela često su male plate koje se zovu meze. Kako biste napravili svoju kućnu mezu i visokokvalitetan obrok, na tanjur složite malo sira, maslina, oraha, dodajte začine, prelijte maslinovim uljem i narežite kockice cjelovitog kruha.

Foto: iStock Pridržavate li se smjernica mediteranske prehrane mogli biste osjetiti i pozitivne promjene kada su u pitanju zdravstvene tegobe koje su vas možda mučile, kao što su vrtoglavica, glavobolja, bol u mišićima, umor, nesanica...
 

Zbog kojih zdravstvenih stanja je dobra mediteranska prehrana možete doznati ovdje.

 

7. Širok izbor namirnica

Mediteranska prehrana ne ograničava se samo na Grčku i Italiju. Obuhvaća Francusku, Španjolsku, Tursku, Maroko i druge zemlje kao našu Hrvatsku. Samo je moramo primjenjivati jer za to imamo sve prirodne uvjete. Držite se osnove: svijetlocrveno meso i riba, kvalitetni mliječni proizvodi, puno svježeg voća i povrća, maslinovog ulja i cjelovitih žitarica.

 

8. Nećete biti gladni

Glad nije problem kada možete grickati orahe, masline i nemasni sir. Svježi sir ima manje masnoća od tvrđih sireva, a možete mu dodati razne začine kako bi bio bogat okusom i ukusan.

 

9. Masnoće nisu zabranjene

Masnoće koje čine dobro srcu glavna su odlika mediteranske prehrane, a nalaze se u orašastim plodovima, maslinama i maslinovom ulju. Ove nezasićene masnoće ne samo da će dati fin okus hrani nego pomažu u borbi protiv raznih vrsta bolesti, od dijabetesa pa sve do raka. Umak kao što je pesto od bosiljka ukusan je način da u organizam unesete dobre masnoće iz oraščića i maslinovog ulja.

 

10. Može i malo vina

Pijenje vina uz obroke uobičajeno je u mnogim mediteranskim zemljama, a prostor za blagovanje je ležeran i društven. Neke studije su pokazale da je do jedne čaše vina za žene i do dvije za muškarce dobro za srce. Crveno vino je mediteransko i zdravije je od bijelog. Konzultirajte se s liječnikom kako biste provjerili je li malo crnog vina dobro za vas.

 

11. Hrana je zaista svježa

Kada jedete poput Mediteranaca, ne jedete zamrznutu hranu i ne hranite se u restoranima brze hrane. Fokus je na svježoj, sezonskoj hrani pripremljenoj na jednostavan način. Napravite ukusnu salatu od špinata, krastavaca, rajčica, sa sastojcima poput crnih maslina i feta sira.

 

12. SRCE ĆE VAM BITI ZAHVALNO

Gotovo sve što se konzumira u mediteranskoj prehrani dobro je za srce. Maslinovo ulje i orasi pomažu u smanjenju "lošeg" kolesterola. Voće, povrće i grah pomažu zdravlju arterija. Riba pomaže smanjiti trigliceride i krvni tlak. Mala čaša vina može biti dobra za srce.

 

Facebook komentari