Vrijeme je za promjene Alfa i omega za probleme s probavom

Rezultati dvaju odvojenih istraživanja mogli bi vam pomoći ako se nikako ne možete riješiti problema zatvora i nadutosti.

 

Kivi protiv napuhnutosti

Osobe s probavnim problemima ne moraju se lišavati užitka u sočnim odrescima i ostalim mesnim jelima ako nakon svakog takvog obroka pojedu kivi.

Znanstvenici s instituta Riddet na Sveučilištu Massey u Novom Zelandu otkrili su da taj voćni plod znatno ubrzava probavu hrane bogate proteinima, kao što su meso, riba, piletina i slično.

Kivi obiluje enzimom aktinidinom koji brže razlaže proteine nego probavni enzimi te na taj način olakšava i ubrzava probavu namirnica bogatih proteinima, a ujedno sprečava probleme poput napuhnutosti uslijed otežane probave proteina.

 

Voda za sprečavanje zatvora

Veliko istraživanje provedeno u SAD-u sugerira da je unos dovoljnih količina tekućine učinkovitiji u prevenciji konstipacije od unosa vlakana. American Journal of Gastroenterology piše da konstipacija pogađa do 14 posto populacije. Zatvor ili opstipacija je izostanak spontanog pražnjenja crijeva, dok se konstipacijom smatra otežano pražnjenje oskudne, tvrde stolice, najčešće manje od tri puta tjedno u periodu duljem od 12 tjedana. Novi nalazi znanstvenika temelje se na analizi odgovora više od 8000 ispitanika. Pokazalo se da je konstipacija češća kod žena i osoba slabijeg obrazovanja.

 

Savjet više: Vježbanje uvijek pomaže

Muškarci koji puno vremena sjede imaju veći rizik nastanka ponavljajućih polipa na debelom crijevu, čak i ako se povremeno bave nekim oblicima rekreacije, kao što su šetnja, trčanje i slično. Tjelesna neaktivnost je rizičan faktor za razvoj polipa debelog crijeva - dobroćudnih tumora koji mogu dovesti do razvoja raka debelog crijeva ili rektuma - no istraživanje koje su proveli američki National Institute of Health i National Cancer Institute pokazalo je da muškarci koji dnevno sjede 11 ili više sati imaju čak 45 posto veći rizik za razvoj prekanceroznih polipa u odnosu na one koji tijekom dana sjede sedam sati ili manje. Kod žena, čini se, sjedilački život ne povećava rizik za razvoj polipa.

 

Facebook komentari