Još je i ukusan Često ga izbjegavamo, a prevenira rak i smanjuje rizik od moždanog udara

IZVOR: lifehack
Dea Marinović

Završila sam studij komunikologije na Hrvatskim studijima, a novinarstvom se bavim gotovo pet godina. Radila sam u dnevnim novinam...

Više >

Brojne studije donose niz zdravstvenih prednosti ovoga čaja. Potrebno ga je konzumirati bez šećera i mlijeka.

 

Kad je riječ o biljnim čajevima, odnosno o zelenom i crnom, različite stvari odgovaraju različitim ljudima. No, za većinu, šalica ili dvije crnog čaja bi mogao zapravo biti zdrav životni izbor, pokazale su brojne medicinske studije.

I zeleni i crni čaj su napravljeni od iste grmolike biljke - Camellia sinesis, ali se pripremaju različitim metodama obrade. Osim što se lišće suši, valja i grije, listovi crnog čaja se, za razliku od zelenog, fermentiraju prije konačnog procesa grijanja.

Donosimo zato 10 zdravstvenih prednosti koje donose šalica ili dvije crnog čaja. Preporučuje se da konzumira bez dodataka, odnosno bez mlijeka ili šećera.

 

1. Oralno zdravlje

Istraživanje koje je provelo Tea Trade Health Research Association pokazalo je kako crni čaj reducira naslage zubnog kamenca, a isto tako smanjuje razvoj bakterija koje uzrokuju karijes i probadanje zubi. Polifenoli koji se nalaze u crnom čaju štite od štetnih bakterija koje u usnoj šupljini.

Treba napomenuti da oni i ograničavaju porast bakterijskih enzima koji tvore ljepljive tvari koji se vežu za zube i osnova su za daljnje propadanje zubi.

 

2. Zdravo srce

U radu objavljenom 2009. pod nazivom 'Konzumiranje zelenog i crnog čaja i rizik od moždanog udara: meta-analiza', stoji da bez obzira iz kojeg podneblja su ljudi, oni koji su pili tri šalice čaja su imali 21 posto manji rizik od moždanog udara, nego oni koji su konzumirali manje od jedne šalice zelenog ili crnog čaja.

 

3. Antioksidansi

Crni čaj sadrži polifenole, koji su također antioksidansi te pomažu smanjenju oštećenja DNA povezanih s pušenjem duhana ili drugih otrovnih kemikalija. Ovi antioksidansi su različiti od onih dobivenih iz voća i povrća i stoga ako se uzimaju kao redoviti dio prehrane, mogu pružiti dodatne benefite u poboljšanju zdravog načina života.

 

4. Prevencija raka

Iako je potrebno još mnogo istraživanja kako bi se sa sigurnošću ukazalo na sve mogućnosti prevencije raka, neka istraživanja su tijekom godina pokazala da antioksidansi poput polifenola i katehina u čaju mogu pomoći u prevenciji nekih vrsta raka.

 

Pojedine studije su pokazale da žene koje redovito piju crni čaj imaju manju šansu za obolijevanje od raka jajnika, nego one koje ga ne konzumiraju.

 

5. Zdravlje kostiju

Studije govore kako oni koji redovito piju čaj imaju jače kosti i manji rizik od razvijanja artritisa. Razlog tome je, kažu stručnjaci, fitokemikalija koja se nalazi u čaju.

Foto: Shutterstock Male količine kofeina koje se nalaze u crnom čaju mogu poboljšati protok krvi u mozak.

6. Manji rizik od dijabetesa

Na temelju istraživanja provedenom kod starijih ljudi koji žive na mediteranskim otocima, otkriveno je da oni koji redovito i umjereno konzumiraju (1-2 šalice dnevno) crni čaj, imaju i do 70 posto manju vjerojatnost za razvoj dijabetesa tipa 2.

 

7. Smanjenje stresa

Većina nas se uvjerila u umirujuće benefite crnog čaja. Ne samo da vas on uspije opustiti nakon dugog i napornog dana, već su i studije pokazale da amino kiselina L-teanin koja se nalazi u crnom i zelenom čaju, pomaže da se smirite i bolje koncentrirate.

Pokazalo se da crni čaj, ako se umjereno konzumira, smanjuje razinu kortizola (hormona stresa).

 

8. Bolji imunitet

Crni čaj sadrži alkilamin antigen koji pomaže potaknuti naš imunološki odgovor. Osim toga on također sadrži tanine koji se bore protiv virusa i koji nas štite od gripe i viroze.

 

9. Zdraviji probavni sustav

Tanini također imaju i terapeutski učinak na želučane i crijevne bolesti, a također pomažu pri smirivanju probave.

 

10. Povećanje energije

Za razliku od napitaka koji imaju relativno velik postotak kofeina, male količine kofeina koje se nalaze u crnom čaju mogu poboljšati protok krvi u mozak, i to bez pretjeranog stimuliranja rada srca. Osim toga, stimulira metabolizam, dišni sustav, kao i srce i bubrege.

 

Facebook komentari