Sezona je gripe... Zašto je baš sad najbolje vrijeme da prestanete gristi nokte i jesti slatko

Sa sobom donosi groznicu, kašalj, glavobolju, bolove u cijelom tijelu i zahtijeva najmanje pet do šest dana mirovanja. Evo što možete učiniti da ju spriječite i vratite zdravlje i snagu.

 

Gripa je sezonska bolest i svake se zime pojavljuje otprilike u isto vrijeme. Počinje iznenada, s visokom temperaturom i osjećajem slabosti i boli u cijelom tijelu (mišići, zglobovi, glava) te dišnim tegobama, poput suhog kašlja i začepljenog nosa. U pravilu traje 5 do 6 dana, dakle riječ je o tjedan dana tegoba koje barem djelomično možete izbjeći.

 

Izbjegavajte hladno

Pravilo broj jedan glasi da izbjegavate nagle promjene temperature, posebice hladnoću. Od prijelaza iz zagrijanih prostora na niske temperature štiti nas sluz koja normalno teče dišnim putevima. Ne boravite predugo na prenapučenim i vlažnim mjestima, gdje se mikroorganizmi zadržavaju u zraku. I ne zaboravite često prati ruke jer do zaraze može doći i, na primjer, grickate li nokte ili se javite na telefon nakon osobe koja ima gripu.

 

Lagana prehrana

Pretjerujete li za stolom, opterećujete probavu, a time slabite imunološki sustav jer limfne čvorove (limfociti su obrambene stanice) koji se nalaze u crijevima, a zaduženi su za zaštitu organizma od nezdrave hrane koju ste pojeli, primoravate na pojačani rad.

Ne pretjerujte s alkoholom jer i on može oslabiti obrambene snage organizma. Isto vrijedi i za slatkiše s obzirom da se mikroorganizmi hrane jednostavnim šećerima.

Radije birajte one složene (kruh, riža, tjestenina) i kombinirajte ih s bjelančevinama (meso, riba, mahunarke) koje sintetiziraju antitijela, presudna za borbu protiv virusa i bakterija.

Jelima dodajte majčinu dušicu (timijan), koja štiti od infekcija grla i bronhija te feferon, ali umjereno kako ne bi izazvao želučane probleme jer je bogat vitaminom C i jača imunološku obranu.

Foto: iStock Obolite li, očekujte da ćete u krevetu provesti do tjedan dana, no ne onako kako ste možda zamišljali... Zaboravite da ćete čitati i uživati.
 

RJEŠENJA IZ PRIRODE

Ulja & biljke

Eterična ulja koriste se za masažu i osvježavanje prostora u domu, a od biljaka je najbolja ehinacea.

Obogatite zrak u kući esencijalnim uljima mente i eukaliptusa koji djeluju anibakterijski i antivirusno. Preporučuju se i aromamasaže uljima: utrljajte tri kapi esencijalnog ulja ravensare razrijeđenog u žličici sezamovog ili orahovog ulja u gornji dio leđa i prsa. Ako ste skloniji fitoterapiji, od biljaka je najbolja ehinacea. Možete ju koristiti kao tinkturu, ali ne duže od 8 tjedana i zaobiđite ju bolujete li od neke autoimune bolesti ili imate problema sa štitnjačom; 30 - 40 kapi ove tinkture uzimajte jedan do dva puta na dan deset dana ili 15 do 20 kapi tekućeg ekstrakta jedan do dva puta na dan deset dana.

 

Bachova terapija

Uspostavlja psihofizičku ravnotežu, a bira se prema osobnosti.

Bachove cvjetne esencije biljni su medicinski lijekovi koje je otkrio dr. Edward Bach. Za imunitet je najbolji clematis jer jača izdržljivost organizma. Posebno je dobar za one koji, vjerujući da su nepobjedivi, izlažu tijelo nepotrebnim naporima. Osjećate li se slabo i psihički nestabilno ili često pobolijevate, probajte centaury, koji će vas ojačati. S Bachovim kapima nema nuspojava, a uzimaju se četiri kapi četiri puta dnevno. Stavljaju se pod jezik i drže u ustima nekoliko trenutaka, prije nego što se progutaju.

 

Hidroterapija

Možete spriječiti ili ublažiti različite tegobe koristeći se vodom; toplom ili hladnom.

Želite li osnažiti organizam, istrljajte tijelo grubim lanenim platnom kojeg ste prethodno natopili u mlakoj vodi. Zatim lezite u krevet i dobro se pokrijte. Trljanje lanenim platnom treba raditi u dobro zagrijanoj prostoriji nekoliko puta tjedno, ujutro i navečer. Nakon što ste navlažili cijelo tijelo, morate se pokriti i ostati pod pokrivačem najmanje 20 minuta. Kod prvih simptoma prehlade ili gripe, a da biste oslobodili gornje dišne putove, pokušajte sljedeće: noge do koljena tuširajte pet do šest minuta u hladnoj vodi, zatim četiri do pet minuta u toploj, potom nakratko opet u hladnoj.

 

Tjelovježba

Sport će vaše tijelo držati u formi i čini ga otpornim prema virusima i bakterijama.

Tjelesna aktivnost pomaže vam da se obranite od gripe. Tjelovježbom opskrbljujete krv kisikom, jačate srčano-žilni sustav i pomaže vam da očistite organizam od toksina. Stoga su najbolje aktivnosti zasigurno one aerobne, poput trčanja, ali i plesa. Posvetite sportu dva do tri sata na tjedan. No, u ničemu nije dobro pretjerivati, pa niti u sportu jer time možete oslabiti obrambenu sposobnost organizma.

 

Facebook komentari