Svašta se događa 'ispod pojasa' Dok vi uživate u trčanju, znate li kako je 'njoj'?

IZVOR: runnersworld
Dea Marinović

Završila sam studij komunikologije na Hrvatskim studijima, a novinarstvom se bavim nekoliko godina. Radila sam u dnevnim novinama,...

Više >

Ako želite izvući najbolje od trčanja, morate razmišljati i o tome kako ono utječe na cijelo vaše tijelo. Donosimo pet stvari koje bi svaka žena koja trči trebala znati.

 

Kad idete na trčanje, vjerojatno razmišljate da li su vam tenisice dobre, koju hranu pojesti prije ili poslije vježbanja, koju glazbu izabrati... No, osim toga, savjetuju stručnjaci, trebali biste i druge stvari uzeti u razmatranje. A to su grudi, maternica i vagina.

Bez crvenjenja, molim. :) Ako želite izvući najbolje od trčanja, morate razmišljati i tome kako ono utječe na cijelo vaše tijelo. Donosimo pet stvari koje bi svaka žena koja trči trebala znati.

 

Iscjedak je normalan

- Ako nakon trčanja primijetite da vam je iscjedak jači nego inače, nemojte paničariti - kaže doktorica Julie M. Levitt, koja je istrčala maraton 15 puta. Dodaje da vaše tijelom tijekom trčanja ne proizvodi više vaginalnog iscjetka, već ga više izbacuje.

 - Kad se naprežete fizički, iskusit ćete povećanje intraabdominalnog pritiska - govori doktorica.

Ako vam iscjedak predstavlja problem, posegnite za dnevnim uloškom kojeg nećete ni osjetiti. Isto tako, ako se iscjedak i nakon nekoliko tjedana ne smanjuje te ga prati crvenilo i svrbež, moguće je da je riječ o gljivicama ili da je došlo do pH neravnoteže 'tamo dolje'.

 

Trčanje može povećati rizik od gljivične infekcije

- Kao što to vjerojatno znate, tijekom trčanja prepone se znoje i ako se ne otuširate brzo, vrlo lako može doći do gljivičnih upala - kaže doktorica. Dodaje se ovaj rizik može smanjiti tako da tijekom trčanja nosite sintetičku odjeću koja je izrađena od anti-bakterijski materijala i koja upija znoj. Također, imajte na umu da pamuk i organska vlakna imaju tendenciju da zadržavaju više vlage nego što to radi sintetika. I, bez obzira na to što nosite tijekom trčanja, nemojte preskakati tuširanje, ili se barem, čim se ohladite, presvucite u suhu odjeću.

Foto: iStock Ako nakon trčanja primijetite da vam je iscjedak jači nego inače, nemojte paničariti.

Grudi (bilo koje veličine) se izbacuju iz forme

Ako trčite bez odgovarajuće potpore, prije svega kvalitetnog sportskog grudnjaka, riskirate trošenje potpornog vezivnog tkiva. Za vrijeme trčanja grudi se kreću u prosjeku 10 centimetara u svim smjerovima - gore i dolje, naprijed i natrag, lijevo i desno. Što imate veće grudi, to je važnije da ih 'smirite' sportskim grudnjakom kako biste izbjegli oštećenje vezivnog tkiva.

- Žene znaju potrošiti bogatstvo kako bi zaštitile noge, no često potpuno zanemare grudi - rekla je doktorica.

 

Urinarna inkontinencija je moguća

Trčanje ne uzrokuje prolaps maternice, no onim ženama koje imaju oslabljene mišiće donje zdjelice, kažu stručnjaci, može pogoršati simptome. To najčešće pogađa žene koje su rodile ili su blizu menopauze.

Maternica koja je spuštena može pritisnuti mjehur i uretru, te uzrokovati curenje mokraće. I dok vježbate, povećavate intraabdominalni tlak, te skakanjem gore-dolje, 'prisiljavate' svoju maternicu da pritisne mjehur i uretru.

- Najbolje da se pomokrite prije odlaska na trčanje, te da uzmete pauzu kad vam je to potrebno. Nemojte zadržavati mokraću - savjetuje doktorica Julie. Dodaje da vam dugoročno, jačanjem mišića donjeg dijela zdjelice može pomoći u reduciranju ovog problema.

 

Iritacija se događa i ispod 'pojasa'

- Zbog ženske zanimljive anatomije veliki postotak onih koje trče požalio se na neugodnu iritaciju malih usana koju inače ne osjećaju - nastavlja doktorica. Ovo se najčešće događa kod žena čije su male usne velike i vidljive dok stoje.

- Trenje i iritacija može se izbjeći koristeći vazelin i odgovarajuću odjeću - savjetuje doktorica.

 

Facebook komentari