Što to tijelo poručuje... Jesu li česti grčevi u nogama znak za uzbunu?

Svi smo barem jednom u životu doživjeli tu ružnu bol u mišiću od koje imaš osjećaj da će se raspuknuti. Isti tren poželjeli smo da se više nikad ne ponovi. No, što možemo učiniti da doista i bude tako?

 

Poznato je da magnezij sudjeluje u više od 350 reakcija u tijelu, a posebno je bitan kada se metabolizmom hrana pretvara u mišićnu energiju što je bitno za uspješno vježbanje.

Rekreativno ili profesionalno vježbanje vrlo često dovede do grčeva, a jedan od razloga zbog kojih grčevi nastaju može biti i nedostatak magnezija u organizmu.  

 

Što se događa u tijelu

Preporučeni dnevni unos magnezija je 350 mg za žene, a 400 mg za muškarce. Istovremeno, sportaši i rekreativci koji naporno treniraju (osobito u toplom i vlažnom okruženju) izgube velike količine elektrolita uključujući i magnezij znojenjem.

Grčevi u nogama i trbuhu obično su posljedica neuravnoteženog unosa tekućine, odnosno elektrolita i vode, a najviše se javljaju kod osoba koje se prekomjerno znoje i tako gube veće količine natrija, kalija, kalcija i magnezija.

Upravo magnezij doprinosi ravnoteži elektrolita i koristi se kod pojave grčenja mišića. Za blagotvorni učinak magnezija na vitalne tjelesne funkcije važno je znati da nije svaki izvor magnezija isti te da bi uvijek prvi izbor trebao biti onaj iz prirode - hrane i vode, koji dobivamo pravilnom i uravnoteženom prehranom.

U našoj velikoj interaktivnoj karti magnezija možete doznati sve dobrobiti magnezija na organizam.

 

Kako si pomoći

Iako mogu biti vrlo bolni, grčevi se smatraju bezopasnima. Zato donosimo prvu pomoć koja bi vam idući puta mogla ublažiti tegobe.

Kada nastupi grč, potrebno je:

  • istegnuti ga,
  • potom izmasirati,
  • staviti tople obloge dok ne popusti,
  • i, konačno, staviti hladne obloge na mjestu grča, a pogotovo ako je nastala masnica ili otok.

Foto: iStock Znate li da, ako vam je stalo do gubitka suvišnih kilograma tjelovježbom, važno je tijelo svakodnevno hraniti magnezijem, jer on sudjeluje u metabolizmu ugljikohidrata i masti!?
 

Ne činite ovu pogrešku

Odgovarajućom hidracijom organizma mogu se sprječiti grčevi, stoga je neophodno pripaziti na unos elektrolita i minerala jer obična voda nije dovoljna. Unosom samo čiste vode razrjeđuju se elektroliti u tjelesnim tekućinama i dodatno gube iz organizma.

Iz tog razloga svi koji se bave sportom, bilo rekreativno ili profesionalno, trebaju konzumirati napitke koji sadrže minerale a preporučena je i voda bogata magnezijem.

Iako postoje brojni dodaci prehrani koji sadrže magnezij, najbolje ga je u tijelo unijeti hranom i vodom - koje su prirodno bogate magnezijem.

Kada se konzumira magnezij koji je prirodno sadržan u mineralnoj vodi, on je tijelu na raspolaganju u svom prirodnom mediju. Drugim riječima, prirodni magnezij u Mg Miveli u topivom je obliku kojeg organizam iz tankog crijeva lako apsorbira u krvotok, ne izazivajući laksativni učinak na probavu što je iznimno bitno kod vježbanja.

I za kraj podatak kako magnezij sudjeluje u stvaranju energije u svakoj stanici organizma, te doprinosi smanjenju umora i iscrpljenosti, što je iznimno važno za izdržljivost tijekom tjelovježbe. Stoga ne zaboravite Mg Mivelu dok vježbate!

Promo

Facebook komentari