Tijelo vam žudi za dobrim stretchingom? Zbog odličnog osjećaja koji pruža, i vi biste mogli zavoljeti TRX!

Edin Mehmedović

Sportski duh i ljubav prema fizičkoj aktivnosti usmjerili su ga od najranije dobi u sport. Petnaestogodišnje rukometno iskustvo za...

O kolumnistu >

Već sam pričao o svim benefitima korištenja TRX-a, ali bih ipak još jednom naglasio kako je to jedan od vodećih rekvizita koji nam pomažu prilikom istezanja tijela i razvoja mobilnosti.

Primijetio sam u radu sa ljudima, kako im vrlo često više odgovara provesti trening istežući se na TRX-u nego bilo što drugo.

Jednostavno, sedentarni način života i ta pretjerana fleksija trupa nosi svoje posljedice, pa ljudi, kad osjete instantno olakšanje prilikom istezanja na TRX-u, prigrle taj dobar feeling. Naveo bih nekoliko glavnih razloga zašto je baš TRX idealan za to.

Prije svega rasterećenje! Ponekad je tjelesna masa pretjerano opterećenje na sami organizam, pa nam tu TRX pomaže da smanjimo pritisak na pojedine dijelove tijela. Nadalje, svakako bih naglasio amplitudu. Oslanjajući jedan dio tijela na TRX, možemo itekako povećati amplitudu pokreta u nekim zglobovima, što je izravno povezano za mobilnosti. Mobilan zglob osigurava veću amplitudu kretanja, koja pak znači veću iskoristivost mišića i efikasnost.

Naravno, uvijek treba uzeti u obzir idealan omjer opuštenosti i napetosti mišićnih vlakana. Za kraj bih naveo možda i najvažniji čimbenik, a to je sigurnost i tempo izvođenja.

Oslanjajući se na TRX možemo lakše i jednostavnije osvijestiti pokret i prilagoditi tempo izvođenja vježbi potrebama i mogućnostima samog vježbača.

Nažalost, danas zbog manjka vremena ljudi ponekad nemaju dovoljno vremena niti vježbati, a kamoli obratiti pozornost na pokretljivost zglobova.

 

Moj savjet!

Dinamički stretching vrlo često se zamjeni aerobnim zagrijavanjem u uvodnom dijelu treninga, što je po mom skromnom mišljenju totalni promašaj. Preporučio bih vam stoga da radije iskoristite uvodni dio treninga, ne više od desetak minuta, da se dobro istegnete i razgibate zglobove, jer samim tim ćete biti spremniji efikasnije izvesti glavni dio treninga.

 

Preporučam ove vježbe:

  1. Pretklon trupa
  2. Pretklon trupa s rotacijom gornjeg dijela tijela
  3. Istezanje kroz pretklon
  4. Dinamički iskorak lateralni
  5. Rotacija prsnog dijela kralježnice
  6. Dinamički iskorak prema naprijed sa širenjem ruku

Probajte set iz videa pa nam slobodno javite kako ste se osjećali! Uživajte :)

 

Pogledajte video

Svidjelo vam se? Želite isprobati vježbe ili upoznati i Edu pitati za savjet? Potražite ga na ovoj adresi:

orlandofit

Nova Ves 17, Centar Kaptol
Zagreb, Hrvatska
fitness@orlandofit.hr
www.orlandofit.hr
+385 1 4860 805
+385 99 6450 424

Facebook komentari