Boks kao rekreacija Udarite snažno - ublažite stres, ojačajte samopouzdanje i uđite u formu

Boks se pokazao kao idealan način za 'čišćenje' od stresa, strahova i frustracija te poboljšanje kompletne psihoenergetske slike.

Jeste li se ikada našli u situaciji da biste najradije udarili šakom u zid ili, još gore, nekoga u glavu? To nije baš dobro mentalno stanje i vjerojatno znači da ste ispunjeni stresom i negativnom energijom koja vas opterećuje, a ne znate kako je izbaciti iz sebe. Jedno od dobrih rješenja za taj problem je tjelesna aktivnost. A ako ste u potrazi za dinamičnim i zabavnim sportom kojim ćete se dovesti u formu, a pritom izbaciti i sav višak negativne energije, odličan izbor je boks - vrlo korisna sportska aktivnost s pozitivnim učincima na tijelo i psihu. Radi se o disciplini koja učinkovito eliminira loše misli i osjećaje, tijelo dovodi u savršenu formu, a vježbača pritom i zabavlja. Ako se trenira rekreativno, uvriježen je naziv fitness boks.

U toj pristojnoj disciplini nema agresivne borbe ni kontakta, nema ozljeda ni razbijenih arkada, glava i nosova, nitko nikoga ne mlati svom snagom. Riječ je u prvom redu o vježbama kretanja i koordinacije kojima možete povećati izdržljivost i snagu i znatno poboljšati svoju cjelokupnu psihoenergetsku sliku.

Snimila: Neja Markičević/Hanza media Boks je, suprotno očekivanjima, puno više od prostog udaranja po vreći.

- Neki će pomisliti da je udaranje rukama i nogama rezervirano za nasilnike i agresivne osobe, ali to nije istina. Fitness boks ne možemo poistovjetiti s klasičnim boksom jer je klasični boks destrukcijski sport u kojem je cilj nauditi svome protivniku. U ovom boksu nikome ne želimo nauditi, osim eventualno vreći po kojoj se udara, no sličan mu je u smislu korištenja udaraca - kaže Matija Pavlagić, mr. kineziologije i trener u Orlando fitness centru.

 

Predznanje nije potrebno

Za bavljenje rekreativnim boksom nije potrebno nikakvo posebno sportsko ni borilačko predznanje. Sve što je potrebno su osnovna sportska odjeća, boksačke rukavice kao obavezan dio opreme, bandaža za zaštitu zglobova od ozljeda i, naravno, volja i odlučnost. Koncept treninga pažljivo je razrađen.

Kao što je nužno u svakom sportu, i ovaj počinje laganim zagrijavanjem, trčkaranjem, raznim vježbama koordinacije, zatim vježbama snage. Kad je tijelo zagrijano i spremno, prelazi se na boks. Izvode se individualni tehnički elementi udaraca rukama, u ovom boksu i nogama, a nakon toga slijede vježbe u parovima jer osim po vreći, udara se i po fokuserima koje drži sparingpartner.

Sve je to fizički prilično atraktivno i prilagođeno onima koji traže dinamiku, snagu, intenzitet.

 

Iz osobnog iskustva

- Postoji razlika u intenzitetu i tipu treninga za početnike i napredne. Početnici najprije uvježbavaju tehniku, a na fokusere prelaze tek kad steknu koordiniranost i uđu u rutinu. Postanu li redoviti polaznici, postupno će za zadaću dobivati dodatne sportske elemente - kaže Matija Pavlagić.

Snimila: Neja Markičević/Hanza media Nina Kuduz već četiri godine trenira boks i kaže kako je oduševljena postignutim rezultatima - ima više energije i kondicije, tijelo joj je definirano i čvrsto, a i koncentriranija je.

Već četiri godine intenzivno ga trenira i Nina Kuduz, 32-godišnja ekonomistica iz Zagreba.

- Boks sam počela trenirati sasvim slučajno, prvi trening bio je žestok i jako mi se svidjelo jer je dinamičan i zabavan. Nisam ljubitelj kardio vježbi, trčanje mi je oduvijek bilo dosadno, a kroz boksačke treninge dobivam višestruko, i kondiciju i snagu, postala sam izdržljivija. Tijekom redovitih dolazaka na boksačke treninge tijelo mi se definiralo, a iako imam više kilograma nego prije, ustvari sam smršavjela i izgledam bolje jer sam dobila mišićnu masu. Došla sam dosta mršava, a danas sam čvršća, tijelo mi je ljepše. Boks mi nije samo ostavio pozitivan trag na tijelu nego i na psihi, koncentracija mi se popravila jer na treningu moraš biti fokusiran, pretpostaviti s koje bi ti strane mogao doći udarac, razvijaju se refleksi. I što je jako važno, posve sam sigurna da bih se mogla obraniti na cesti od napadača, nitko mi ne može ukrasti torbicu - kaže Nina Kuduz.

Kaže da za iskusne vježbače i redovite polaznike treninzi znaju biti toliko intenzivni da kapljice znoja doslovno kapaju po podu.

- Sva negativna energija izlazi, eliminira se stres, nestaju sve frustracije, podiže se razina zadovoljstva. S treninga izlazite mokri, ali psihički osvježeni, lišeni osjećaja monotonije i napunjeni samopouzdanjem - govori Nina Kuduz. Stoga, tko želi, može i smršavjeti jer boks je aerobni sport kojim se u velikoj mjeri gubi potkožno masno tkivo. Ovisno o intenzitetu treninga može se izgubiti između 600 i 800 kalorija.

 

Iako je trening intenzivan, kao što smo rekli, ne odnosi se samo na fizički spremne ljude.

- Trenirati boks mogu i oni koji nisu u formi; najprije će morati svladavati pravilnu tehniku udaraca, kasnije će prijeći na intenzivnije runde. Pravilno izvođenje tehnike podrazumijeva zamjenu mlataranja koordiniranim udaranjem. Šaka je stisnuta, zglob mora biti čvrst, rotacija ruke ispravna, položaj ruke u pravilnom položaju za određeni udarac - kaže Matija Pavlagić.

Snimila: Neja Markičević/Hanza media Trener Matija Pavlagić istaknuo je kako za boks nije potrebno predznanje, ali i kako ga se žene ne moraju bojati.

U bavljenju rekreativnim boksom nitko polaznika ne prisiljava na ono što ne može izvesti, netko će izvesti sto udaraca u trideset sekundi, netko trideset udaraca u sto sekundi, ovisno o snazi. Cilj je na svakom treningu biti sve bolji. Boks je aerobni sport, kroz pokret se koristi cijelo tijelo, dobiva se lijepa muskulatura jer povoljno djeluje na sve mišićne skupine.

Kod izvođenja udaraca aktivni su mišići cijelog tijela, giba se trbuh, gibaju se noge, sve je u kretanju, stepu, u eskivažama se pomiču listovi, stražnjica, tijelo se mijenja i osnažuje. Ipak, žene se ne moraju bojati da će im od njega narasti ruke ili izniknuti ogromni mišići. Dapače, preporučuje se ženama, jer kod njih su ruke i ramena ponekad nedefinirani, što će se boksom pouzdano ispraviti.

Uz to, ženama se s godinama opušta koža na nadlakticama, kao i mišići, a to će se boksom spriječiti. Mišići ruku, ramenog pojasa i gornjeg dijela leđa definirat će se bez zamornog dizanja utega u teretani. Jača se trbušna muskulatura.

 

Izazov i borba protiv straha

Ovaj borilački sport iznimno je koristan i sa zdravstvenog aspekta. Povoljno djeluje na kardiovaskularni sustav, na kondiciju, pomaže u razvoju koordinacije. Sprečava se osteoporoza, a stres i negativna energija postaju stvar prošlosti. Osim toga, jača samopouzdanje jer omogućuje da postanete svjesni svojih mogućnosti i sposobnosti, pomaže vam da pomičete granice i da se naučite zaštititi.

- Ljudi koji se bave boksom imaju više pozitivne energije, sigurnosti, vidljivo se osjećaju bolje. Oslobađaju se lošeg raspoloženja, smireniji su, lakše ostvaruju komunikaciju s drugima, ležerniji su u svim životnim situacijama - kaže trener Matija Pavlagić.

Boks je izazov i borba protiv straha od potencijalnog napada, ali i kompletan trening koji razvija snagu, izdržljivost, brzinu, ravnotežu i spretnost ne ostavljajući prostor za dosadu. I nesumnjivo jedna od kvalitetnijih terapija za tegobe modernog vremena.

Snimila: Neja Markičević/Hanza media Ninino, ali i iskustvo njezina trenera pokazali su kako ljudi koji treniraju boks imaju više energije, sigurnosti i samopouzdanja, smireniji su i komunikativniji.
 

APERKAT, DIREKT, KROŠE...

U boksu je vrlo važan rad nogu. Stav tijela i ruku u borbi, koji se naziva gard, jest u raskoraku i blago ukoso u odnosu na protivnika, što omogućuje vrlo brzo pomicanje u svim smjerovima. Udarci su dopušteni samo u područje iznad struka, a koriste se razne vrste udaraca kao što su aperkat, direkt, poludirekt i kroše. Direkt se izvodi pružanjem ruke prema naprijed, a u trenutku udarca ruka je opuštena i zapešće napeto. Udarac ima putanju pomalo nalik na pljusku jer je riječ o lagano polukružnom pokretu. Aperkat je pak udarac koji se kreće odozdo prema gore i najčešće završava u bradi protivnika, a kroše je udarac sa strane.

 

Facebook komentari