I to je moguće Gubili biste kile, a ne možete bez slatkog? Krenite na čokoladnu dijetu

Poslije ručka smijete popiti 1 dl kvalitetnog crnog vina, a čokoladu možete jesti svaki dan, najbolje kao međuobrok između ručka i večere. No pazite na količinu i kvalitetu čokolade: dnevno ne biste smjeli pojesti više od dvije kockice tamne čokolade!

Čokoladna dijeta uključuje limititranu dnevnu konzumaciju čokolade - namirnice koju većina ljudi obožava, ali izbjegava zbog održavanja dobre linije. No tamna čokolada s velikim udjelom kakaa (70 i više posto) može biti vaš saveznik u zdravlju jer pozitivno utječe na raspoloženje, ali i snizuje krvni tlak!

Ne biste smjeli pojesti više od dvije kockice tamne čokolade (70% kakaa) na dan.

 

Što se krije u čokoladi?

Plod kakaovca sadrži oko 50% masnoće, a 30 grama tamne čokolade ima oko 150 kalorija i 8,5 grama masnoće. No masti iz čokolade ne povećavaju razinu kolesterola. Naime, kakao maslac iz čokolade sadrži oleinsku kiselinu koja je jednostruko nezasićena masnoća (nezasićena omega-9 kiselina). Nju ubrajamo u „dobre“ masnoće koje koriste našem zdravlju. U čokoladi se nalaze i neke nezasićene masti kao što su stearinska i palmitinska kiselina. Zasićene su masnoće inače povezane s povećanjem razine tzv. lošeg, LDL kolesterola koji povećava rizik od ateroskleroze i srčanih bolesti. No, palmitinska kiselina koja može povećati kolesterol čini jednu trećinu masnoća u čokoladi, dok stearinska kiselina uopće ne utječe na povećanje kolesterola.

Foto: iStock U ovoj dijeti jaja možete koristiti tek jednom ili dva puta tjedno.
 

Što tamnija, to zdravija!

Plodovi kakaovca u sebi sadrže i flavonoide, spojeve koji se obično nalaze u biljkama, a ponašaju se kao prirodni antioksidansi - opuštaju krvne žile i omogućavaju bolji protok krvi. Smatra se da mogu pridonijeti sprečavanju raznih bolesti kao što su rak, srčane bolesti i moždani udar. Flavonoidi se nalaze još u agrumima, luku, zelenom čaju, crnom vinu i tamnoj čokoladi koja ima barem 70 posto udjela kakaa. Što je čokolada tamnija to je u njoj više flavonoida. Tamna je čokolada poznata i po svom gorkastom okusu jer sadrži veoma malo šećera za razliku od mliječne ili bijele čokolade koje sadrže veliki udio šećera, a veoma malo ili ništa zdravih tvari.

Foto: iStock Jabuka, jabuka i jabuka. Ok, tu i tamo kruška, bobičasto voće i agrumi, ali jabuku ubacite i za doručak, i za ručak.
 

Zašto ova dijeta?

Čokoladna je dijeta bazirana na mediteranskoj kuhinji te su u njoj najzastupljenije namirnice voće i povrće, žitarice, mahunarke, orašasti plodovi i sjemenke. Maslinovo ulje zamijenjuje sve ostale masti i ulja. U dijetu su uključene manje količine mliječnih proizvoda koje možete jesti svakodnevno dok jaja možete konzumirati samo jednom ili dva puta tjedno. Ribu i perad također jedite dva puta tjedno, a crveno meso samo jednom ili dva puta mjesečno.

Foto: iStock S kruškom nemojte pretjerivati. Koristite je pola uz dodatak cimeta.
 

Valja izbjegavati gotovu hranu i dodatno zaslađivanje namirnica. Svakodnevno poslije ručka smijete popiti čašicu kvalitetnog crnog vina (1 dl), a čokolada se može jesti svaki dan. No, pazite na količinu i kvalitetu čokolade!

 

Najbolje je da taj slatki međuobrok ubacite između ručka i večere. U dane kad je u desertu nakon ručka ili večere već predviđena čokolada ili nešto s kakao prahom, preskočite svoje dvije kockice.

Foto: iStock Sardine i integralni kruh uz salaticu od rajčica bit će sasvim dobar ručak.

14-dnevni jelovnik

Prikaži sve dane >
Facebook komentari