Zašto volimo goji bobice Za zdrave oči, jetru i bubrege izaberite goji bobice

Vesna Bosanac, nutricionistkinja

Vesna Bosanac diplomirala je i doktorirala nutricionizam na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Na Fakulte...

Više >

Zimi volimo jesti suho bobičasto voće, što pridonosi preporučenom dnevnom unosu voća općenito.

 

Posljednjih godina raste zanimanje za bobičasto voće, i domaće i egzotično. Sve je veća potražnja i za sokovima i džemovima, a prah i ekstrakt bobičastog voća sastojci su farmaceutskih proizvoda.

Zimi volimo jesti suho bobičasto voće, što pridonosi preporučenom dnevnom unosu voća općenito. Trajnost mu je poprilično duga i ne zahtijeva posebne uvjete čuvanja.

Suho bobičasto voće sadrži jednostruko nezasićene masne kiseline, prehrambena vlakna, esencijalne aminokiseline, vrijedne mineralne tvari, vitamine i dr. koji svi zajedno pridonose jačanju zdravlja i borbi protiv bolesti.

Snaži imunitet, pomaže kod mršavljenja, smanjuje rizik za rak i bolesti krvožilnog sustava, poboljšava probavu te sprečava prerano starenje. 

 

Goji bobice

Goji bobice imaju široku primjenu kako u kineskoj kulinarskoj tradiciji tako i u liječenju različitih zdravstvenih tegoba. Prema kineskoj medicini ove bobice pomažu uspostavljanje harmonije u organizmu. Pozitivno utječu na zdravlje očiju, jetre i bubrega kod osoba koje imaju šećernu bolest.

I uistinu, kemijska analiza podupire njihovu praktičnu primjenu.

Foto: Istock Prema kineskoj medicini ove bobice pomažu uspostavljanje harmonije u organizmu.

Suhe goji bobice obiluju aktivnim tvarima polisaharidne strukture čije su jedinice galaktoza, glukoza, ramnoza, arabinoza, manoza i ksiloza. Ti polisaharidi jačaju imunitet, što se očituje stimuliranjem aktivnosti makrofaga i limfocita.

 

Također pokazuju antitumorsko djelovanje i štite jetru od štetnih kemijskih tvari. Sinergistički djeluju s karotenima i zeaksantinom čuvajući zdravlje očiju, u prvom redu leću i mrežnicu.

 

Intenzivan oksidativni stres u organizmu i procesi glikacije potiču prerano starenje. To se negativno odražava na imunitet te na zdravlje i funkciju mozga, kostiju, jetre i drugih organa. Međutim, antioksidansi iz goji bobica pomažu sprečavanje tih nepoželjnih promjena.

 

MATOVILAC S GOJI BOBICAMA

Sastojci:

  • 250 g matovilca
  • 3 rajčice
  • 30 g suhih goji bobica
  • 2 jušne žlice balzamičnog octa
  • 4 jušne žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja
  • sol
  • papar
  • začinsko bilje po želji (bosiljak, origano...)

Priprema:

  1. Stavite goji bobice u vodu da se namaču.
  2. U međuvremenu operite i osušite matovilac, a rajčice narežite na kockice.
  3. U zdjelu stavite rajčicu, matovilac i ocijeđene goji bobice.
  4. Pomiješajte ocat, ulje i začine te prelijte po povrću.
  5. Lagano izmiješajte i poslužite.

 

 

Facebook komentari