Za i protiv Znate li što veganska prehrana zaista čini vašem tijelu?

IZVOR: dailymail.co.uk
Dea Marinović

Završila sam studij komunikologije na Hrvatskim studijima, a novinarstvom se bavim nekoliko godina. Radila sam u dnevnim novinama,...

Više >

Za one koji su većinu svog života konzumirali meso i mliječne proizvode, prelazak na vegansku prehranu može dovesti do značajnih promjena u tijelu.

 

Istraživanja sugeriraju da veganstvo, ako je dobro planirano, može imati zdravstvene prednosti. Za one koji su većinu svog života konzumirali meso i mliječne proizvode, prelazak na vegansku prehranu može dovesti do značajnih promjena u tijelu. 

 

Prvih nekoliko tjedana

Prva stvar koju biste trebali primijeti je nalet energije. Ovo se događa zbog uklanjanja prerađenog mesa i većeg unosa voća, povrća i orašastih plodova. Ove namirnice će povećati vašu razinu vitamina, minerala i vlakana. Kako vrijeme bez životinjskih proizvoda bude odmicalo, vjerojatno ćete doživjeti promjene u crijevnoj funkciji. Od redovite stolice do veće nadutosti i vjetrova.

To je zbog većeg sadržaja vlakana i istovremenog povećanja ugljikohidrata koji se fermentiraju u crijevima, a koji mogu uzrokovati sindrom iritabilnog crijeva. 

Na kraju se sve ovo može smiriti, kažu stručnjaci, te dovesti do neke pozitivne promjene u raznolikosti bakterija u debelom crijevu, ovisno o tome je li veganska prehrana sastavljena od prerađene hrane i rafiniranih ugljikohidrata ili je dobro planirana i uravnotežena. 

 

Tri do šest mjeseci kasnije

Oni koji su imali problema s aknama, primijetit će da je stanje kože puno bolje. U ovom trenutku može doći do pada vitamina D koji se nalazi u mesu, ribi i mliječnim proizvodima.

 

Vitamin D je neophodan za održavanje zdravih kostiju, zubi i mišića, a nedostatak je povezan s rakom, srčanim bolestima, migrenom i depresijom. To je zato što zalihe vitamina D ostaju u tijelu oko 2 mjeseca.

 

Koliko dugo će trajati vaše zalihe ovisit će o godišnjem dobu tijekom kojeg ste se odlučili na vegansku prehran, jer izlaganjem kože sunčevoj svjetlosti tijelo proizvodi i vitamin D. Jedite puno hranjivih namirnica ili uzmite dodatke prehrani, a osobito u zimskim mjesecima.

U roku od nekoliko mjeseci, dobro uravnotežena veganska prehrana koja ne sadrži puno soli i prerađene hrane može imati impresivne prednosti za zdravlje kardiovaskularnog sustava, može pomoći u sprječavanju srčanih bolesti, moždanog udara i smanjiti rizika od dijabetesa.

 

Od šest mjeseci do nekoliko godina

U ovom trenutku može doći do nedostatka vitamina B12 koji je važan za zdravo funkcioniranje krvnih i živčanih stanica i može se naći samo u životinjskim proizvodima. Simptomi nedostatka vitamina B12 uključuju iscrpljenost, slabu memoriju i trnce u rukama i nogama.

Nedostatak se lako može spriječiti ako jedete tri porcije obogaćene hrane dnevno ili uzimate dodatke prehrani. Na ovo treba jako paziti jer bilo koji nedostatak može pobiti sve prednosti veganske prehrane i može doći do bolesti srca i moždanog udara.

Nakon nekoliko godina i vaše će kosti primijetiti promjenu, a kalcij je od vitalne važnosti. Povrće bogato kalcijem poput kelja i brokule može štititi kosti, ali mnogi vegani ne zadovoljavaju svoju potrebu za kalcijem i povećavaju rizik od prijeloma. Biljni kalcij također je teže apsorbirati, stoga se preporučuju dodaci ili obilje obogaćene hrane.

I istina je da veganska prehrana može imati velike zdravstvene prednosti, no samo ako je dobro planirana i uravnotežena.

 

Facebook komentari