STRUČNJAK OBJAŠNJAVA MEDICINSKI VIDEO LEKSIKON: Kako se boriti protiv blagdanske depresije

Ovaj fenomen objasnila je Ivanka Leko, psihodramska psihoterapeutkinja, nositeljica Europskog certifikata iz psihoterapije koji dodjeljuje Europska krovna organizacija za psihoterapiju u Beču (EAP) te članica Saveza psihoterapijskih udruga Hrvatske (SPUH) s dugogodišnjim iskustvom individualne i grupne terapije.

 

U ovo predblagdansko vrijeme s jedne strane oko nas vlada sveopća euforija, vidimo gomilu veselih ljudi na okićenim trgovima dok nam nasmiješena lica iz televizijskih reklama poručuju kako trebamo biti sretni. A s druge strane, mnogi od nas se ne osjećaju tako. U nama prevladava osjećaj praznine, potištenosti, tuge, usamljenosti i jedva čekamo da to "blagdansko ludilo" završi.

No, važno je napomenuti da se u ovom slučaju ne radi o depresiji u smislu ozbiljne bolesti, odnosno kroničnog patološkog stanja, već o prolaznom razdoblju zvanom Božićna depresija, odnosno kako se to na engleskom jeziku kolokvijalno naziva Christmas Blues.

Takvo se stanje javlja nekoliko dana prije, tijekom i nekoliko dana nakon blagdana. Posve je normalno da u to vrijeme pojedini ljudi osjete unutarnju prazninu, bezvoljnost i tugu.

O Božićnoj depresiji, kako je prepoznati te kako se s njom boriti govori Ivanka Leko, psihodramska psihoterapeutkinja zaposlena u savjetovalištu "Pričajmo o tome".

Dodatno, rastužuje li vas i deprimira spoznaja da ćete ove blagdane provesti bez voljenih osoba, poslušajte ove savjete.

1. Budite dobri i strpljivi prema sebi: Zapamtite da će blagdani brzo biti gotovi i da je u redu biti tužan. Boli vas, a ta bol može biti izrazito jaka. Pustite emocije i dopustite si suze.
2. Slušajte što vam govore vaše tijelo i emocije: Ništa ne forsirajte, činite onako kako se u tom trenutku osjećate. Nemojte zakopavati emocije.
3. Okrenite se aktivnostima i prijateljima koji vam mogu izmamiti osmijeh: Ugodno društvo i smijeh uvijek su najbolji lijek.
4. Probajte se ne izolirati: Neki možda neće shvatiti kroz što prolazite, no svejedno će vam htjeti biti podrška i rame za plakanje, dozvolite im to.
5. Nađite nekog s kim možete pričati o tome kako se osjećate: Prijatelj, netko iz obitelji ili psiholog će vam pomoći da prebrodite ovaj period. Nemojte držati osjećaje u sebi, a ponekad pomaže zapisati ih i na papir. Izbacite sve iz sebe.
6. Sjetite se predivnih blagdana koje ste proveli sa svojim voljenima: Ta sjećanja vam nitko ne može oduzeti i nemojte se bojati pogledati stare, sretne fotografije. Poslije će biti lakše.

 

Pogledajte video

Facebook komentari