Upoznajmo sva lica magnezija Mineral kojeg naše tijelo jako voli (i treba) je...

Osim što ovaj mineral pomaže našem tijelu boriti se protiv svakodnevnog stresa, izrazito je važan za naše mišiće, cjelokupni živčani sustav, pa tako utječe i na koncentraciju te san, a evo i kako...

Kada se priča o dodacima prehrani tek rijetki među nama zapravo znaju koji su to vitamini i minerali za kojim naše tijelo vapi i koje bi redovito kroz hranu trebali unositi u organizam. Zapravo, da provedemo anketu, vjerojatno bi se pokazalo kako pozamašni postotak naše populacije niti ne zna razlikovati vitamine od minerala, a neinformiranost na temu zašto je pojedina namirnica, vitamin ili mineral važan za naše zdravlje, bila bi, hmmm, pa upitna.

 

Upozorenja liječnika i nutricionista

No, kako ne biste mislili da držimo prodike ili da se kojim slučajem podsmjehujemo neznanju, želimo istaknuti kako to nije samo naš, već globalni problem na koji često upozoravaju liječnici i nutricionisti. Jedan od najboljih pokazatelja te tvrdnje je i prekomjerna pretilost koja je sve izraženija i među mlađom populacijom.

 

Uloga magnezija u našem tijelu

No, sigurno se pitate zašto to govorimo i kakve to veze ima s magnezijem? Uloga magnezija u našem tijelu je izuzetno velika i važna. Ne samo da je četvrti mineral u ljudskom tijelu kojega najviše ima u kostima i zubima, a zatim u mišićnom tkivu, stanicama, te u krvi, već je i vrlo vjerojatno da vam tijelo često šalje signale kada je njegova prisutnost u organizmu nedovoljna.

Magnezij sudjeluje u stotinama reakcija, od kojih su brojne vezane za stvaranje energije u stanicama, pa je njegova uloga u ukupnom energetskom statusu našeg organizma iznimna. On je neophodan i u diobi stanica te sintezi tjelesnih bjelančevina, čime je omogućen rast i razvoj tijela, ali i njegova obnova stvaranjem novih stanica nakon odumiranja starih. Zato ga neki zovu i „mineralom mladosti“.

Neophodan je za pravilan rad mišića, uključujući i srce, te rad živčanog sustava. Također, znanost je pokazala da magnezij doprinosi normalnoj psihološkoj funkciji i mentalnim sposobnostima kao što su koncentracija, pamćenje i rasuđivanje. Zanimljivo je da magnezij ima utjecaj i na ravnotežu serotonina poznatog kao „hormona sreće“.

 

Što kada nam nedostaje magnezija

Današnji životni ritam, stres, iscrpljenost, obavezama pretrpani kalendari ostavljaju trag na našem tijelu. Događa li vam se da često patite od glavobolje ili, još gore, od migrene, osjećate umor ili vrtoglavicu, pospani ste, nervozni i razdražljivi te patite od nesanice - vrlo je vjerojatno da vaše tijelo žudi za dnevnom dozom magnezija.

Najčešći simptomi nedostatka magnezija su umor, slabost, manjak energije, emotivna preosjetljivost, uznemirenost, nervoza, razdražljivost, nesanica, glavobolja, dekoncentracija, grčevi i bolovi u mišićima, poremećaj rada srca.

Stoga, ako se pronalazite u nekom od navedenih simptoma,  vrijeme je da u svoj jelovnik ubacite čim više namirnica bogatih magnezijem.

 

Foto: iStock Ne stižete li pripremiti hranu bogatu magnezijem, uvijek možete popiti čašu ili dvije prirodne mineralne vode obogaćene ovim mineralom

Dobro je znati

  • Dnevna potreba odraslog čovjeka za magnezijem je od 350 do 400 g.
  • S obzirom na to da naše tijelo ne može samo proizvesti magnezij, najbolje je da ga unesete na najbolji mogući način - putem odabrane hrane i vode prirodno bogatih magnezijem.
  • Trudnice i dojilje također trebaju voditi računa o unosu magnezija zbog povećanih potreba o čemu se mogu savjetovati s liječnikom.
  • Za sportaše i djecu u razvoju magnezij je također iznimno važan, a ključ uspjeha se nalazi u raznovrsnoj i uravnoteženoj prehrani hranom i vodom koje sadrže magnezij.
  • Preporučeni unos magnezija osobito je važan u osoba koje boluju od dijabetesa, zatim bolesti probavnog sustava, onih koji prekomjerno konzumiraju alkohol, kod starije populacije zbog smanjene apsorpcije u crijevima, kao i onih koji uzimaju diuretike zbog povećanog izlučivanja mokrenjem.

 


U ovim namirnicama možete pronaći magnezij:

  • Cjelovite žitarice i proizvodi od cjelovitih žitarica
  • Sjemenke (sezama, lana, suncokreta...)
  • Klice
  • Orašasti plodovi
  • Prirodna mineralna voda bogata magnezijem
  • Zeleno lisnato povrće
  • Krumpir
  • Grahorice i mahunarke
  • Korjenasto povrće
  • Avokado
  • Banane
  • Mlijeko
  • Kakao (čokolada)
  • Kava
  • Čaj
  • Losos
  • Tofu

Prirodan magnezij pronađite i u Mg Miveli

MivelaVaša dnevna doza prirodnog magnezija
www.mgmivela.com

Facebook komentari