Dobre ideje 8 načina kako i vaša kava može postati superzdrava

Ako je pijete u umjerenim količinama, vrlo je zdrav i moćan antioksidativni napitak. Recite zbogom šećeru u kavi jer se s njom još bolje slažu cimet, kurkuma, kakao...

 

Kava je jedan od najpopularnijih napitaka u svijetu, a mnogi vjeruju i da je među najzdravijima jer obiluje antioksidansima. Evo nekoliko savjeta da još malo pojačate njezin pozitivan učinak na zdravlje.

 

1. PIJTE JE UMJERENO i nemojte je piti kasno popodne.

Kava je, naime, jak stimulans koji će vas razbuditi i dati energiju kada ste umorni, zbog čega i jest toliko popularna. No ako imate problema sa spavanjem, ograničite se samo na jutarnju šalicu, a popodne odaberite čaj, koji je također dobar antioksidans i stimulator energije.

 

2. KAVU NE BISTE TREBALI MIJEŠATI sa šećerom i šlagom.

Kava je, naime, sama po sebi zdrava, ali pomiješana sa šećerom, može postati štetna za zdravlje jer se šećer, koji ionako jedemo u prevelikim količinama, povezuje s debljinom, dijabetesom i drugim upalnim stanjima u organizmu. Ako vam je nezamisliva gorka kava, koristit prirodne zaslađivač poput stevije.

 

3. KAVA ĆE PRIDONIJETI ZDRAVLJU.

Pogotovo ako je kvalitetna, organska, što jamči da nije zagađena pesticidima i drugim tvarima štetnim za zdravlje.

 

4. KAVU MOŽETE I DODATNO OBOGATITI VITAMINIMA i antioksidansima.

Ako ne započinjete dan bez šalice kave, evo kako da ona ujedno bude zaštitnik srca i krvnih žila, bistrog mozga i uopće osjećaja da imate dovoljno energije. Obogatite svoju kavu čajnom žlicom cejlonskog cimeta, koji je među začinima nadaleko poznat kao bogat izvor antioksidansa, štiti mozak i srce, regulira glukozu u krvi, jača imunosni sustav te štiti od raka.

Foto: iStock Jednom kad se naviknete na kavu bez šećera, vjerojatno ćete se zapitati zašto to ranije niste učinili.

5. S KAVOM SE ODLIČNO SLAŽE I ĐUMBIR.

Ovakav napitak dobar je način da iskoristite zdravstvene blagodati đumbira, koji je poznat kao snažan antioksidans, smiruje upale, želučane probleme, bolove u mišićima te snižava kolesterol i potiče probavu.

 

6. OBOGATITE JE I KURKUMOM.

Možda vam se čini čudnim, no sve je više dokaza o zdravstvenim prednostima kurkume, stoga je šalica kave obogaćena s pola žličice kurkume i vrlo malo papra, za njezinu bolju apsorpciju, velik doprinos zdravlju, štiti od raka, jača imunosni sustav, pomaže u izbacivanju toksina iz tijela, a može pomoći i protiv depresije.

 

7. DODAJTE JOJ ŽLIČICU MACA PRAHA.

Maca prah sve je cijenjenija supernamirnica koja pomaže libidu, plodnosti, hormonskoj ravnoteži, podiže energiju, a uz to je bogat proteinima, vitaminom C i aminokiselinama uključujući i osam esencijalnih za naš organizam. Stoga maca prah slobodno dodajte i u šalicu kave.

 

8. NIŠTA BEZ KAKAA.

Moćan antioksidans i jedan od najboljih prirodnih izvora željeza je kakao, a dodate li ga u kavu, sa svojim protuupalnim svojstvima snizit će krvni tlak, povećati dobar, HDL kolesterol, a sniziti loš, LDL. Poboljšat će kognitivne sposobnosti i dobro raspoloženje. 

 

ČITAJTE I:

 

Facebook komentari