7 promjena Morate na bezglutensku prehranu? Ne očajavajte, evo što možete očekivati

Brojne zdravstvene tegobe mogu biti ublažene ili riješene ako ih prehrane izbacimo jednu ili više vrsta namirnica.

 

Prelazak na bezglutensku prehranu zasigurno nije jednostavan i zahtijeva jaku volju i disciplinu. No, ništa nije nemoguće, pogotovo danas kada se na policama mogu naći brojni ukusni gluten free proizvodi.

Ako vam je liječnik savjetovao da izbacite gluten iz prehrane, vjerojatno se pitate kako će to utjecati na vaše tijelo. Brojne zdravstvene tegobe mogu biti ublažene ili riješene uklanjanjem iz jelovnika jedne ili više vrsta namirnica.

Ako ne patite od celijakije i ako niste pokazali simptome osjetljivosti na gluten, nemojte pretjerivati s izostavljanjem ovog proteina iz prehrane.

Što možete očekivati od prehrane bez glutena?

 

1. Manje probavnih smetnji

Osjetljivost na gluten može izazvati bolove u želucu, zatvor, proljev… Sve ove tegobe bi se trebale povući ako izbacite ovu bjelančevinu.

 

2. Ljepšu kožu

Ako imate problema s aknama, kroničnim ekcemom, psorijazom, svrbežom i osipom možete očekivati da će se stanje poboljšati.  

 

3. Prestanak glavobolja

Ako patite od kroničnih glavobolja, migrena, vrtoglavica, omaglica te drugih smetnji, a te tegobe pripisujete glutenu, one bi se, zahvaljujući ovoj prehrani, trebale povući.

 

4. Smanjenje psihičkih tegoba

Ovdje mislimo na tjeskobu i depresiju.

Foto: mariana medvedeva/unsplash Gledajte na ovo pozitivno, jest ćete više sezonskog voća i povrća te ćete se samim time zdravije hraniti.

5. Lakše ćete održavati zdravu težinu

Život bez glutena podrazumijeva raznoliku hranu s kvalitetnim proteinima, mnogo voća i povrća, mliječne proizvode bogate kalcijem i hranu s niskim glikemijskim indeksom.

Ova vrsta hrane pomaže u stabiliziranju hormona 'gladan sam' (grelin) i 'sit sam' (leptin) te dovodi do toga da vaše tijelo koristi pohranjene masnoće kao energiju.

 

6. Stabilizirat će se razina šećera u krvi

Ako se držite ispravne gluten free prehrane zapravo jedete namirnice s niskim glikemijskim indeksom, koje pomažu stabilizirati razinu šećera u krvi. Mnogi proizvodi na bazi pšenice su visoko glikemični i u krvotoku se brzo pretvaraju u šećer, što uzrokuje da se razina inzulina podigne i zatim naglo padne.

 

7. Imate ćete više energije

Bezglutenskom prehranom eliminirat ćete i nezdrava ulja iz prehrane te nezdrave ugljikohidrate, koji se uglavnom nalaze u pekarskim i slastičarskim proizvodima.

Takva prehrana osigurava organizmu i veću količinu energije jer se izbacivanjem glutena iz prehrane isključuju i visokokalorični ugljikohidrati kakvih ima u mnogim slatkišima, grickalicama i slično, a mogu izazivati nadutost i osjećaj tromosti.

 

Promo

Facebook komentari