SOS VODIČ Uz pomoć jednostavnih trikova riješite se neugodnih reakcija tijela

Dea Marinović

Završila sam studij komunikologije na Hrvatskim studijima, a novinarstvom se bavim nekoliko godina. Radila sam u dnevnim novinama,...

Više >

Piški vam se, a WC-a nema u blizini, pospani ste, a čeka vas važan ispit ili vam je grlo 'koma' a imate prezentaciju. Ove situacije nisu kobne, ali su vrlo neugodne. Srećom, možete ih lako riješiti.

 

Naivno je misliti da imamo potpunu kontrolu nad našim tijelima, kad većinu fizičkih procesa ne možemo kontrolirati.

Piški vam se, a WC-a nema u blizini, pospani ste, a čeka vas važan ispit ili vam je grlo 'koma' a imate prezentaciju.  Ove situacije nisu kobne, ali su vrlo neugodne. Srećom, možete ih lako riješiti. Zato donosimo nekoliko trikova koji bi vam mogli pomoći da 'prevarite' vlastito tijelo.

 

Puhnite u prst i usporite brzinu otkucaja srca

Povećana brzina otkucaja srca često je rezultat stresa. Vjerojatno ste zabrinuti prije važne prezentacije ili ispita. Srećom, postoji vrlo jednostavan način da se smirite: samo trebate puhati u palac. Ovaj dio vašeg tijela ima svoj puls. Ako ga ohladite, puls će usporiti, a vi ćete se smiriti.

Još jedna dokazana i testirana metoda da stavite palac u usta, okružite ga što jače usnicama kako biste stvorili vakum te jako puhnite.

Ova tehnika puhanja u palac stvara pojačani pritisak unutar abdomena i prsišta, što stimulira živac vagus, koji tako usporava otkucaje srca, a to se događa zato što pokušavate izdahnuti kroz blokirani dišni put.

 

Prebacite tjelesnu težinu na stranu kako biste smanjili bol

Znate onu iznenadnu bol na jednoj strani koja se često pojavljuje tijekom jogginga. Možda ćete morati usporiti ili čak prestati trčati.

Najčešći razlog za to je nedovoljno zagrijavanja. Krv se značajno povećava kada trčite, ali ona nema dovoljno vremena da se redistribuira ispravno i akumulira u jetri i slezeni. Ono što možete napraviti jest pomaknuti tjelesnu težinu na suprotnu stranu onoga od čega dolazi bol. Morate to učiniti dok izdišete. Nakon nekoliko ponavljanja, bol će nestati.

 

Brzo zagrijavanje vrata ublažit će vam utrnulost u rukama

Kada ovo osjetite, obično uvijanjem zagrijavate ruku. Ove vježbe su vrlo učinkovite, ali ispada da postoji bolji i učinkovitiji način da se riješite dosadne utrnulosti - samo okrenite glavu.

Naši udovi trnu zbog stiskanja živaca koji prolaze kroz vrat. Ako nagnete glavu na stranu, zagrijat ćete mišiće i ublažiti pritisak. Ova je metoda često prikladnija u mnogim situacijama, kao na primjer tijekom vožnje.

 

Masaža uha smanjit će nelagodu u grlu

Čaša vode i kašalj neće vam uvijek pomoći. Kako bi se olakšala neugoda (suhoća, bol) pažljivo masirajte uho (po mogućnosti iznutra). Kada masirate mišiće uha, stimulirate živce i pomažete mišićima grla da se opuste i uklone grč.

Možda ste prethodno primijetili da postoji veza između tih organa: svaka manipulacija u uhu utječe na grlo, a neki čak i kašlju kad čiste uši.

 

Bojite se igle - postoji rješenje

Bojite se vaditi krv? U trenutku uboda igle počnite kašljati, time ćete odvratiti pozornost od boli i neugodnosti zbog igle.

 

Masiranje područja između obrva pomoći će kod začepljenog nosa

Nos začepljen, apoteka zatvorena i kod kuće nemate ništa što bi vam pomoglo. Postoji brzo rješenje i za ovo. Stavite prste na područje između obrva i pritisnite jezik o nepce. Dovoljno je oko 20 sekundi da osjetite razliku.

Držanjem jezika u ovom položaju premještate kost koja povezuje nosne prolaze do usta. Tako stvarate neku vrstu drenaže koja ublažava začepljenost.

 

Dalekozorom smanjite bol

Znanstvenici sa Sveučilišta Oxford eksperimentalno su dokazali da se osjećaj boli može smanjiti ako okrenete dalekozor naopako i pogledate ozlijeđeni dio vašeg tijela. Veličina ozljede postaje manja i, stoga, mozak automatski smanjuje bol.

 

Sudionici istraživanja imali su ozlijeđenu ruku te su je gledali u raznim uvjetima: bez vizualne manipulacije, gledanje kroz dalekozor bez uvećanja, gledanje kroz dalekozor koji udvostručuje slike te gledanje kroz obrnuti dalekozor, koji umanjuje prividnu sliku ruke.

 

Zanimljivo je kako su svi pacijenti osjećali jaču bol kada je kroz dalekozor njihova ruka izgledala veća. No kada su obrnuli dalekozor i gledali umanjenu sliku svoje ruke, bol se smanjila.

 

Hitno morate na WC, počešite se po nozi

Hitna potreba za WC-om može biti vrlo neugodna. Baš kao i osjećaj boli. Australska fizioterapeutkinja Janetta Webb pronašla je neobičan način rješavanja hitnih slučajeva: počešite se na nekoliko sekundi. Postat ćete opušteniji i dobit ćete na vremenu. Na žalost, ovo je dokazano samo kod žena. 

 

Kako se osloboditi vrtoglavice

Vrtoglavica se pojavljuje ne samo zbog ozbiljnih patologija i bolesti nego i zbog utjecaja manjih čimbenika kao što su zagušljivost, stres ili strah. Obično morate sjesti i pričekati da se stanje popravi. Međutim, postoji vježba koja vam može pomoći. Morate nagnuti glavu gore, a zatim polako prema naprijed te je zatim okrenuti lijevom laktu.

 

Borba protiv zubobolje

Kad vas zaboli zub, stavite kocku leda na ruku i trljajte je između palca i kažiprsta. Tu se nalaze živci koji su povezani s licem i mozgom, a oni će poslati poruku za smanjenje boli.

 

Facebook komentari