Prepoznajte simptome Zbog čega dolazi do manjka magnezija i zašto bi sportaši trebali biti oprezni

Brojna znanstvena istraživanja pokazuju da u velikom dijelu svjetske populacije postoji značajan deficit magnezija u prehrani. Posebno oprezni trebaju biti sportaši.

 

Europska istraživanja pokazala su manji unos od preporučenog u većini ispitivanih država, dok američke studije procjenjuju da gotovo polovina njihove populacije ne unosi dovoljnu količinu magnezija.

Nedostatak magnezija često je prisutan kod osoba koje se bave sportovima izdržljivosti, osobito maratoncima, biciklistima i triatloncima.

 

Koji su uzroci nedostatka?

1. NEDOVOLJAN UNOS

Jedete namirnice koje su siromašne magnezijem te provodite neuravnoteženu dijetu.

 

2. POJAČANO IZLUČIVANJE

Vježbanje, dojenje, dijabetes, unos nekih lijekova poput diuretika i dr., prekomjerna konzumacija alkohola - sve to može uzrokovati nedostatak ovog važnog minerala u tijelu.

 

3. POVEĆANE POTREBE

Pojačana fizička aktivnost i vježbanje, dugotrajan stres, trudnoća... Sve te aktivnosti i "uloge" dovode do toga da tijelo pojačano crpi magnezij.

 

4. MALAPSORPCIJA (LOŠIJA APSORPCIJA)

Gastrointestinalne bolesti i starenje mogu uzrokovati lošiju apsorpciju magnezija.

 

Unos hranom

Hranu s najvećom količinom magnezija čine:

  • orašasti plodovi,
  • sjemenke,
  • mahunarke,
  • zeleno lisnato povrće,
  • te integralne žitarice.

No, nikako nemojte zaboraviti ni na prirodnu mineralnu vodu bogatu magnezijem koja je jedan od najboljih izbora, kažu stručnjaci.

 

Nutricionisti između ostalog naglašavaju važnost magnezija u svakodnevnoj prehrani, jer je neophodan za normalan rad srca, ali i cjelokupno zdravlje organizma. U tijelo ga je idealno unijeti hranom i vodom, a preporučeni dnevni unos je 375 mg.

Foto: iStock Osjećate li često umor prilikom fizičke aktivnosti? Vodite računa o dovoljnom unosu magnezija.
 

A zašto moramo toliko paziti na magnezij?

U prošlosti, kad smo se hranili drugačije - jer smo jeli više žitarica, organskog povrća i voća, domaćih mliječnih proizvoda i više kuhanih jela - zadovoljavali smo dnevne potrebe za ovim mineralom. No, moderno doba "uvelo" je u našu rutinu nove prehrambene navike. Iako, možemo se složiti, neke od njih i nisu loše, većina ih nije preporučljiva. Brza hrana, ritual jedenja "s nogu", prerađene namirnice i sl. nisu uopće dovoljne da nahrane naše tijelom onim što nam treba - vitaminima i mineralima.

Među njima ističemo magnezij, mineral koji je neophodan za zdravlje i izgradnju kostiju i mišića. Čak i ako se sportom bavite rekreativno, trebate znati kako pojačana tjelesna aktivnost, koja za posljedicu ima određeni fizički napor pa tako i aktiviciju svih mišića u tijelu te pojačano znojenje, traži od nas da nadoknadimo magnezij u tijelu.

Ako to ne činimo, nažalost, moguće su ozljede kao što su uganuća, istegnuća, rupture... O umoru i osjećaju iscrpljenosti cijelog tijela da i ne govorimo.

 

 

Facebook komentari