VIDEO SPECIJAL JOGA ZA POČETNIKE Joga disanje: umiruje emocije, donosi mentalni mir i povećava osjećaj sreće

Divine Energy Park

Živjeti 100 % posto života je moguće. Ali ubrzan tempo koji nameću današnji moderan život, napetost i stres, vodi nedostatku sreće...

Više >

Pridružite nam se i jogom ispunite duh i tijelo pozitivnom energijom! Sve što vam treba za uspješno vježbanje je joga prostirka, jastuk, (po potrebi-joga blok), malo prostora toliko da možete raširiti ruke i dobra volja!

 

Joga vježbe osmislili su i pripremili: Divine Energy Park, Hana Dervović učiteljica joge

 

1) Provjerite kako dišete, pravilno ili nepravilno?

NAČIN IZVOĐENJA: To ćete napraviti tako što ćete staviti jednu ruku na trbuh, a drugu na prsa te napravite duboki udah na nos i izdah. Ako vam se kod izdaha podigla gornja ruka koja je na prsima znači da dišete plitko i prsno - nepravilno.  Ako vam se pomaknula donja ruka na trbuhu znači da dišete trbušno, takvo disanje je bolje od prsnog disanja ali još uvijek nije skroz potpuno i pravilno.

 

2) Duboki pravilan dah ili Joga dah

NAČIN IZVOĐENJA: kada se prilikom disanja koristi i trbuh i prsni koš - govorimo o pravilnom joga dahu. Udah i izdah su uvijek na nos. Kod udaha trbuh se kreće prema van, a kod izdaha, trbuh ide prema unutra (prema kralježnici).

DOBROBITI: Duboko jogijsko disanje povećava kapacitet pluća, dovodi veliku količinu kisika do mozak uslijed čega dolazi do aktiviranja epifize i hipofize, poboljšava mentalne sposobnosti i uklanja melankoliju, anksioznost te depresiju. Također, poboljšava imunitet i općenito zdravlje. Duboko disanje donosi mentalni mir, umiruje emocije i povećava osjećaj sreće.

TRAJANJE: izvoditi barem 5 minuta

 

3) Bhastrika ili kovački mijeh tehnika disanja

NAČIN IZVOĐENJA: Zauzmete sjedeći položaj. Uspravite leđa, stavite ruke s lagano stisnutim šakama uz ramena te napravite duboki udah i izdah. Udahom dignite ruke iznad glave i raširite prste, izdahom pustite ruke da same padnu uz tijelo, laktovi su nam prema dolje. Ponavljati dinamično i brzo 15 puta zatim napraviti kratku pauzu tako što ćete staviti ruke na koljena, dlanove okrenuti prema gore, zatvorite oči i usmjerite pažnju unutra. Napraviti 3 serije ovakvog disanja. Udah i izdah su na nos.

TRAJANJE: Rade se 3 serije po 15 puta. Između svake serije napravimo kratku pauzu- dlanove okrenite prema gore, zatvorite oči i pažnju usmjerite na tijelo. 

DOBROBITI: Ova tehnika disanja dovodi brzo energiju u tijelo, razbistruje um, poboljšava koncentraciju i pamćenje. Kada osjetite umor i da gubite pažnju, stanite na trenutak i napravite ovu tehniku disanja. Kratko traje te će vas napunit energijom i osvježiti.

 

4) Nadi Shodan tehnika disanja  

NAČIN IZVOĐENJA: Sjedite u bilo koji meditativni položaj u kojem možete udobno ostati barem 5 minuta. Lijevu ruku držite na koljenu, a desnu podignite. Prsti desne ruke kontroliraju tok zraka kroz nosnice na ovaj način: postavite kažiprst i srednji prst na centar između obrva, oni će tu ostati tijekom cijele vježbe. Palac treba biti blizu desne nosnice, tako da može kontrolirati tok zraka kroz nju pritiskom. Prstenjak treba biti pored lijeve nosnice, tako da može kontrolirati tok zraka kroz nju. Zatvorite palcem desnu nosnicu. Udahnite kroz lijevu nosnicu i izdahnite kroz lijevu. Brzina udaha i izdaha neka bude normalna, a dah neka bude nečujan. Sada oslobodite desnu nosnicu, a prstenjakom zatvorite lijevu nosnicu, i napravite udah i izdah na desnu nosnicu. 

TRAJANJE: Ponavljati ovu radnju 5 minuta.

DOBROBITI: čisti sve kanale u našem tijelu, fizičke i energetske. Povećava koncentraciju, umiruje um i fokusira ga, pomaže kod problema s očima i sinusima

 

                                

Facebook komentari