SOMATIK TRENING Ovaj trening se ne zaboravlja: riješit će vas stresa, a i više ćete smršavjeti

Osim što je djelotvoran u otpuštanju napetosti, ovakav je trening odličan za mršavljenje jer se vježbama uz lupanje sagori puno više kalorija nego u klasičnom treningu, kaže mr. Martina Mavrin Jeličić iz MBS Centra.

 

U malim količinama stres ima svoju dobru stranu, priprema nas za situaciju koju smo procijenili kao opasnost: podižemo ramena, dah nam postaje kraći, mišići se stežu, srce ubrzano kuca te postajemo fokusirani i spremni suočiti se sa svojim "neprijateljem".

- Sve te senzacije događaju nam se uslijed rada simpatičkog živčanog sustava. Na žalost, čovjek nesvjesno još dugo ostaje u stanju napetosti, a upravo to zadržavanje napetosti u našem sustavu dovodi do raznih bolesti - kaže Martina Mavrin Jeličić, sveučilišna profesorica, kineziologinja i znanstvenica te osnivačica MBS Centra - Movement Balance Systema za očuvanje zdravlja kralježnice, otklanjanja visoke razine stresa i oblikovanja tijela.

 

Što učiniti?

- Iskočiti iz začaranog kruga. Vježbama bubnjanja u različitim položajima tijela možete doslovno izbaciti svu napetost koju osjećate u tijelu i umu, dopustite si da osjetite snagu simpatikusa, pojačan tonus mišića, ubrzan dah i brže otkucaje srca, a tada, kad vam je znoj već oblio tijelo, zaustavite sve pokrete i prepustite se somatik tehnikama opuštanja u kojima parasimpatički dio živčanog sustava preuzima svoju palicu i vraća vam opuštenost i mir. Ne morate imati bubnjeve u kući, možete uzeti u ruke dvije drvene palice (kuhače) i dobro "izlupati" prikladne stvari oko vas - podlogu za vježbanje, jastuk, lopte ili palicu o palicu. Osim što je djelotvorno za izbacivanje napetosti, odlično je za mršavljenje. Zanimljivost ovakvog treninga zasigurno je i glazba po vašem izboru. Možete pustiti omiljenog izvođača, možda nešto bržeg ritma i početi udarati, zabava neće izostati, a povećani intenzitet vježbanja u kombinaciji s vježbama opuštanja pruža vašem tijelu najbolju kombinaciju za postizanje mirnog uma i snažnog tijela - kaže mr. sc. Martina Mavrin Jeličić iz MBS Centra, jedinog u Hrvatskoj koji provodi grupne i individualne treninge somatike, treninge za regulaciju živčanog sustava, treninge za liječenje stresa.

 

Donosimo pet vježbi koje možete raditi kod kuće. Izvodi ih mag. kineziologije MARITA UKIĆ, MBS EKSPERT.

 

1. BUBNJANJE U ČUČNJU

Snimio: Darko Tomaš/Hanza Media

a) Uz udisaj spustite se u duboki čučanj ravnih leđa i snažno lupite palicama pet puta o pod.

b) Tijekom izdisaja izdužite se gore i ponovno snažno lupite palicom o palicu. Izbacite svu napetost udarcima. Izvodite vježbu tri minute

c) Nakon toga opustite tijelo u pretklon prateći sve senzacije u tijelu. Osvijestite opuštanje (oko 1 minute).

 

2. BOČNO BUBNJANJE

vjezba8

a) Prebacite težinu na jednu nogu, zadržite leđa ravno i bubnjajte 30 sekundi.

b) Nakon toga prebacite na drugu nogu, leđa zadržite ravno i bubnjajte 30 sekundi. izvodite vježbu tri minute.

c) Zauzmite položaj za opuštanje zec. Osjetite kako tijelo iz aktivacije ulazi u fazu opuštanja (oko 1 minute).

 

3. BUBNJANJE U  ISKORAKU

Snimio: Darko Tomaš/Hanza Media

a) Iskoračite jednom nogom, leđa su ravno. Snažno udarite palicama pet puta o pod.

b) Istegnite se gore i snažno lupite palicom o palicu pet puta. Izvodite vježbu 3 minute.

c) Opustite se ležeći, privucite koljena i dišite (oko 1 minute).

 

4. BUBNJANJE U ROTACIJI

vjezba10

a) Sjednite ravnih leđa. Napravite rotaciju iz gornjeg dijela (ne lumbalnog) i snažno udarite palicama o pod.

b) Napravite rotaciju i udarac u drugu stranu. Pete su spojene. Vježbu izvodite 3 minute.

c) Opustite se u ležećem položaju. Zatvorite oči i dišite (oko 1 minute).

 

5. SKOK I BUBNJANJE

Snimio: Darko Tomaš/Hanza Media

a) Iskoračite naprijed i na svaki iskorak udarite palicu o palicu uz uzdisaj.

b) Na izdisaj napravite skok i udarite u zraku palicu o palicu. Doskočite sunožno. Ponovite i s drugom stranom. Izvodite 3 minute.

c) Lezite na trbuh i dopustite da vam se cijelo tijelo umiri (oko 1 minute).  

Ako imate problema s koljenima, kukovima i kralježnicom, preskočite ovu vježbu.

Facebook komentari